Další projekty ::   [ LogaOnline.cz ] ::   [ Market-hall.cz ] ::   [ Game-hall.cz ] ::
:: HLEDEJ ::
 
:: MENU ::
 
:: HRÁČSKÝ SLOVNÍK
 
:: REKLAMA ::

 
 
:: TOP-LIST ::

TOPlist 




 



Commandos: Behind the Enemy Lines
1. Baptism of Fire - Křest Ohněm

Heslo: žádné
Úkol: Vyhodit do vzduchu radiostanici na severozápadním ostrově
Tým: Zelený Baret, Potápěč a Řidič
Země:Norsko
Datum a místo: 20. února 1941; Sola, Stavanger
Legenda: Únor 1942. Po ústupu z Narviku v červnu minulého roku je Norsko okupováno Němci. Luftwaffe obsadila důležitá letiště v Trondheimu, Herdla a Stavangeru. Díky nim je celé Severní moře v doletu německých bombardérů. Prvním úkolem vaší jednotky bude zaútočit na slabě bráněnou vysílací stanici v Sola, jako součást proniknutí na stavangerské letiště. Zablokuje to radiokomunikace na pár hodin, které zpozdí německé posily.

Commandos přistáli každý na jiném místě, Baret je na jihu, Řidič na jihozápadě a Potápěč na prostředním ostrůvku. Na východním břehu tohoto ostrova se nachází nafukovací člun, který je potřeba k přepravě ostatních na severozápadní ostrůvek. Takže první bude jednat Potápěč, nehlučně zneškodní hlídku, která přechází nad ním a dá si pozor na hlídku pochodující po pobřeží, kterou zneškodní jako druhou. Na tiše odstraní i zbývající hlídku nad člunem, ten sbalí a poplave k severnímu ostrůvku, kde ho čekají dva vojáci na stráži. Jeden chodí na malém ostrůvku sem a tam, stačí se vynořit, když se otočí zády a střelit ho harpunou. Druhý stojí na ostrově na západ, ani se nedívá do vody. Zbývá doplavat k molu na jižním ostrově.

V tomto okamžiku vyráží Baret ze svého úkrytu a ve chvíli, kdy se hlídka pochodující podél silnice nedívá, vběhne na sníh, po kterém hlídka chodí a zahrabe se jí do trasy (samozřejmě když se nedívá). Když hlídka přes Bareta přejde, vztyčí se a nožem zneškodní. Poté se odebere ke zdi na severu, kterou ve vhodný okamžik přeleze a schová se za dům, nebo rovnou zneškodní strážného u zdi. Jeho mrtvolu by měl odnést, protože jinak si jí hlídka chodící po silnici všimne (ne že by to nějak moc vadilo). Je zároveň prospěšné nacvičit si přejíždění vojáků, Baret tedy položí na silnici rádio-návnadu a včas ji z bezpečí zapne, hlídka se k ní přihrne a zatím Řidič nasedne do náklaďáku a pěkně ji rozjede. Auto pak může třeba rozstřílet, už se hodit nebude.

Všichni nasednou do potápěčova člunu, který zatím nafoukne, a potápěč odvesluje na sever. Snadno se lze vylodit na místě úmrtí druhého vojáka, za velkou budovou. Zbývají kulometčík a tříčlenná hlídka, způsobů jejich likvidace je spousta - Řidič může s Baretovou tichou pomocí zaujmout místo kulometčíka a hlídku pokosit, nebo se dá zabít standardním způsobem střílením za rohem, není takřka žádné riziko. Pak Baret odnese barel k stanici, dostatečně se vzdálí a střelí do něj. A křest ohněm je za námi : )

2. A Quiet Blow - Up - Malý výbuch

Heslo: 4JJXB
Úkol: Vyhodit do vzduchu nádrže paliva v pevnosti za řekou
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Potápěč, Sapér a Řidič
Země: Norsko
Datum a místo: 1. března 1941; Stamsund, ostrovy Lofoten
Legenda: Březen 1941. Operace Claymore, první invaze střední velikosti do Norska, je schválena. Cíle: neutralizovat výrobní zařízení a obchodní lodě na ostrovech Lofoten, naverbovat norské dobrovolníky a zajmout přívržence kolaborantského vůdce Vidkuna Quislinga. Vaši muži přistanou v oblast Stamsund, proniknou do silně bráněného tábora poblíž Storfjordu, přitom se vyhnou strážným věžím a hlídkám, a vyhodí do vzduchu palivové nádrže uvnitř. To na nějakou dobu sníží dosah nepřátelských obrněných divizí.

Tentokrát jsou všichni Commandos pěkně spolu, na západním břehu řeky. Tentokrát by neměl být vyvolán alarm, protože by se uvnitř pevnosti objevila další hlídka, se kterou je to pak trochu těžší. Na stejném břehu řeky se nacházejí tři vojáci, všichni tři pochodují. Jednoho po druhém je zneškodněte, asi je nejlepší začít tím prostředním, nalákat ho na stopy do nastražené pasti a rychle jeho tělo odnést do bezpečí. Nezapomeňte si počínat tiše. Dosti nepříjemná je však loď s kulometem, která asi jednou za minutu či dvě projede. Jediná obrana je úkryt.

Ostřelovač se postará o hlídku na zdi za řekou, a Potápěč zatím může převézt Bareta a Sapéra. Zatímco se bude vracet pro druhé dva, můžou se schovat za velkým kamenem u žebříku na zdi. Pro ten v příhodném okamžiku Baret vyleze a spustí ho ostatním. Hned si lehne. Pak je třeba zneškodnit hlídku na dvoře, což může provést Ostřelovač nebo Baret (schovaný za cisternami). Všichni si mohou vlézt dovnitř, nyní je nutné propíchnout vrátného u závory, a tu někdy potom zvednout, aby se dalo projet únikovým vozidlem - náklaďákem parkujícím na dvoře. Přitom si musí Baret dávat pozor,aby ho nezahlédla ani velká hlídka venku, ani stráž u řeky. Tělo je třeba odnést. Baret ještě může odstranit vojáka u řeky, všichni až na Sapéra si vlezou do auta a Sapér dá nálož k cisternám, druhou může dát ještě třeba ke kasárnám. Nejlépe je načasovat to tak, aby hlídka venku byla v půli cesty na sever, a vyjet směrem na jihovýchod s planoucími cisternami za zády.

3. Reverse Engineering - Opačná politika

Heslo: ZDD1T
Úkol: Vyhodit do vzduchu přehradu na fjordu
Tým: Zelený Baret, Potápěč, Sapér a Špión
Země: Norsko
Datum a místo: 14.března 1941; Sysendam, Eidfjord
Legenda: Je březen 1941. Opakované vpády do Norska musí být organizovány za účelem vyčerpání okupačních vojsk a k donucení Hitlera poslat jednotky z prostoru Středozemního moře do této oblasti. Tyto nájezdy musí mít minimální materiální náklady a maximální účinky. Cílem této operace je zničit velkou přehradu v Sysendam poblíž hydroelektrárny Sima v Eidfjordu. Díky tomu budou vyřazeny některé důležité mosty a celá oblast se octne bez elektrického proudu.

Commandos jsou všichni na severovýchodě, kryti malou zídkou. Aby se mohl Potápěč vůbec dostat k vodě, je nutné tiše odpravit celkem 6 vojáků. Tři z nich tvoří hlídku chodící před zídkou. Nejjednodušší je nastražit jim past, ale pozor na stopy. Když první umře, Sapér past nastraží znovu a třetího stačí zapíchnout Baretem. Nepříjemného vojáka za skálou lze nalákat na rádio-návnadu spojenou s pastí. Klap : ) Potápěč nyní zneškodní vojáka u přehrady (zezadu) a vojáka dole u skal. Pak se ponoří do vody a doplave až pod tábor. Suší se tam člun a přechází tam neškodný voják, hlavně tiše. Potápěč sebere člun, zapíchne ještě hlídku na západ od tábora (u stanů) a vrátí se do vody. U horního konce tábora stojí voják zády k řece, můžete vyzkoušet harpunu. Pak člunem přiveze Sapéra a Špióna. Sapér otevře vrata a ve vhodný okamžik položí hlídce za branou do cesty past (kousek dál od brány - vidí tam voják zespoda). Potápěč si může vzít zbylé dva vojáky u řeky a nakonec odstraní ještě hlídku u sušárny s prádlem. Přiběhne Špión a navlékne si drahocenný výdobytek - německou uniformu.

Hned v ní přejde přes přehradu na druhou stranu, k elektrárně. Tam vypne proud v plotě vypínačem na budově se světýlkem. Opatrně (neviděn) píchne injekci dvoum vojákům za plotem u řeky. A Potápěč přiváží člunem Bareta a Sapéra. Přistanou u plotu, Sapér ho kleštěmi rozstřihne a s Baretem vleze dovnitř. Před dvěmi ohrádkami jsou potřebné nálože, u dolní přechází voják, Špión ho klidně může píchnout, a toho vedle stojícího také. Sapér se připlazí pro nálož. U druhé výbušniny více na sever je situace složitější - Špión musí zaměstnat vojáka nahoře (rozhovorem) a zatím Baret podřízne jednoho z hlídačů a hned ho uklidí za roh. Pak se již Sapér klidně může připlazit i pro druhou nálož (jsou časované). Baret se může stáhnout za řeku.

Sapér naskočí do člunu a přesune se kousek severněji, k bunkru u přehrady. Když se nikdo nedívá, položí nálož k bunkru a odplíží se ke člunu. Potápěč zavesluje na řeku a okamžitě po výbuchu popluje k plošině přehrady u hladiny řeky. Tam Sapér vyskočí, položí nálož a vrátí se do člunu. Potápěč odpluje ke břehu, kde oba vylezou. Tuto akci je třeba dobře načasovat, aby Němci člun neprostříleli. Je také možné se po výbuchu bunkru stáhnout, Němci se uklidní a pak je možné snadno položit druhou nálož. Lze i pozabíjet všechny vojáky v elektrárně, potom je vše také jaksi jednodušší. Pak stačí počkat na náklaďák, který po výbuchu přijede (pozor, ať Commandos nerozjede). Když všichni nastoupí, náklaďák odjede.

4. Restore Pride - Obnovte hrdost

Heslo: RFF1J
Úkol: Vyhodit do vzduchu nepřátelské velitelství na severu
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Potápěč, Sapér a Řidič
Země: Norsko
Datum a místo: 10. března 1941; Stokkan, Trondheim
Legenda: V polovině března 1941 se Blitz nad Británií stává silnějším, než kdy předtím. Londýn, Liverpool, Glasgow a jiná města jsou těžce zasahována. Churchill určuje za cíl úspěšných proniknutí za nepřátelské linie zachování morálky národa. Německé vojenské velitelství v norském městě Trondheim určilo za svůj hlavní stan nedalekou vilu v Stokkanu. Vaším úkolem je zničit hlavní stan a poznamenat jeho okolí.

K akci jsou zapotřebí nálože, které se nacházejí v lese na západě. Takže nejdříve tam. To znamená odstranit potichu tři nejbližší vojáky a pak se již nějak prostřílet (probodat) k Panzeru II, který stojí na břehu řeky. Řidič s jeho pomocí snadno zabije všechny vojáky na této straně řeky. Když si správně najede, může střílet i na druhý břeh a zničit takto většinu hlídek u velitelství. Teoreticky by se dalo obsadit i z druhé strany, po řece, ale ještě nemáme nálože. Ostřelovač odstřelí hlídku za mostem a všichni přejdou přes most (pozor na vlak - lze zneškodnit granátem). Pak jděte na jih od trati, kolem lesíku, a cestou všechny tiše odstraňte (nalákat rádio-návnadou a podříznout apod.), nebo se klidně některým vyhněte. Postupně se dostanete až k padáku, kde jsou náboje pro Ostřelovače, bomba pro Sapéra a samopal pro Řidiče. Pozor také na náklaďák, který projíždí přes celou mapu. Nyní je třeba zabít tiše stráže u brány, podél zdi. Potom se dá buďto vlézt do pevnosti, Ostřelovačem zabít kulometčíka a Sapérem házet granáty na hlídky, které vybíhají ze strážnice (nejlépe když jsou pohromadě), Ostřelovačem dokonat zbytek, položit nálož a zmizet, nebo, pokud jste si již hlídky postříleli tankem, jen krátce postřílet zbylé, položit nálož a hurá na loď. Na loď se dá také dostat z železničního mostu po žebříku a plavat. Nutno dodat, že čím je mise rozlehlejší, tím více je možných řešení. Tak, a hrdost národa je obnovena

5. Blind Justice - Slepá spravedlnost

Heslo: K4TCG
Úkol: Vyhodit do vzduchu radarovou stanici nahoře na skále
Tým: Zelený Baret a Špión
Země: Norsko
Datum a místo: 2. května 1941; Herdla
Legenda: V květnu 1941 jsou spojenecká vojska vypuzena z Kréty, zatímco Liverpool a ostatní britské přístavy jsou silně napadány leteckými nálety. Potřeba přimět Hitlera, aby se zaměřil na fiktivní invazi Spojenců do Norska, je větší než dříve. Vaší misí bude zničit radarovou stanici poblíž letiště Herdla. To oslepí pobřežní obranu a dá okupační armádě dobrý důvod pro znepokojení.

Oba Commandos se nacházejí za domkem na severu. Kolem něj jsou čtyři stráže, které stačí jednoduše zapíchnout, když na sebe zrovna nehledí. Nutno podotknout, že se tato mise odehrává vysoko v horách, takže je všude sníh, což má své zřejmé výhody i nevýhody. Výhodu nalákání na stopy a následného zakopání můžete využít u dalších tří okupantů, kteří chodí kolem domu jižněji. Prakticky vedle nich stojí dva strážci, kteří na sebe vidí. Dá se opět využít stop ve sněhu na místě, kam vidí jen jeden z nich. K likvidaci se dá použít i rádio-návnada. Tady ovšem Baretova práce končí.

Špión potřebuje uniformu, která se suší (v zimě : )) na sušáku u srázu. Počká, až hlídka obcházející prostranství se stanem bude otočena zády a přeběhne prostranství. Taktéž proběhne za vojákem u sušáku, který je celkem neškodný, a hned si obleče uniformu. Pak může opatrně odpravit vojáky u lanovky, nebo umožnit Baretovi vyšplhat po útesu na východě, ale pozor, je pod ní minové pole (dá se obejít těsně podél stromů) a navíc tam chodí hlídka (Špión ji může zabavit). Špión vyjede lanovkou nahoru a tam píchne chlápka u lanovky, pak na jihu nacistu, který hledí dolů se srázu (odkud pak může vylézt Baret), mrtvolu odnese za roh strážnice. Na východ od radaru pochoduje poslední adept na injekci (když je hlídka otočená zády), mrtvolu odklidit za domeček u radaru. Teď zbývá dostat nahoru Bareta před poplachem (lanovkou či po skále), nebo odstřelit barel před strážnicí ve chvíli, kdy kolem prochází hlídka. Baret by teď už každopádně měl být nahoře, aby donesl k radaru barel či dva (velká budova zřejmě stejně nejde zničit) a odstřelil je. Oba pak nasednou do letadla, které odletí nad malebně zasněženým fjordem. Tato mise se dá uhrát, jako většina, i po vyvolání poplachu, pouze je pak třeba více střílet.

6. Menance of the Leopold - Hrozba Leopolda
Heslo: DT1WN
Úkol: Vyhodit do vzduchu dalekonosné dělo Leopold na železničním podvozku
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač a Sapér
Země: Norsko
Datum a místo: 10. května 1941; Masi
Legenda: Norské jaro pokročilo. Operace Barbarossa, německý útok na Sovětský svaz, je připravována na příští měsíc. Část tohoto úsilí se odehrává v Norsku. Jako součást nácviku zaútočí před odvozem na východní frontu dalekonosné dělo Leopold na pozice norského odporu. Úkolem této mise je zničit tuto nebezpečnou zbraň.

Tři Commandos začínají z severovýchodního rohu, jsou za skálou. První hlídku Baret velmi snadno podřízne. Cesta k dělu vede přes zříceniny, takže vyšplhá na zeď vzadu u věžičky (u hodin). Podřízne vojáka u hodina a uklidí je za ně. Stejně tak toho ve vedlejším "pokoji". Úklid za hodiny. Pak sešplhá zpět a obejde budovu k žebříku. Ve vhodný okamžik odkrouhne stráž. Při úklidu za hodiny pozor na posledního vojáka. Ten přijde na řadu teď, a po něm hlídka na schodech vlevo (uklidit). Dva vojáci na schodech nejsou velkým problémem, pozor na hlídku dole. ta se dá vylákat na rádio-návnadu. Celá budova je čistá a všichni se přesunou před ní. Tato budova se dá stejně tak i vystřílet, je to rychlejší a vyjde to celkem nastejno.

Přišel čas odstranit stráž u zátaras, a přesunout se ke kameni. Hlídku chodící pod ním je třeba podříznout. Pozor na lehký tank SdKfz 231, který tady krouží. Je možné dát bombu na místo, kde projíždí pod hlídkou, která tam nevidí (dva jednou ranou), ale pak nejspíše přiběhne po výbuchu vícečlenná hlídka. Může se však hodit zlikvidovat ji tady pěkně stranou. Každopádně přiběhnou aspoň dva vojáci, které je možno odstřelit. Ostřelovač odstraní vojáka na střeše strážnice. Za strážnicí jsou tři hlídky, které je třeba odstranit. Pokud jste již nějaké vícečlenné postříleli, je možné schovat se vedle strážnice a výstřely vylákat většinu těch zbývajících. Vyčištění areálu pak už není problém. Sapér položí nálož na kanón (vyleze po žebříčku) a Baret (nebo je postřílí Ostřelovač, má-li dost nábojů) se vydá do zříceniny za kolejemi. Poblíž kolejí lze položit rádio-návnadu a až vyleze nahoru, zapnout ji. Dva vojáci se otočí a Baret si zatím poradí se zbývajícím. pak to již není žádný problém.

Zbývá vyčistit okolí evakuační plochy, kam přijede evakuační náklaďák. Všechny zbývající stráže se dají ve vhodný okamžik zneškodnit Baretem nožem, chce to jen vypozorovat jejich zorná pole a trasy. Když je mrtvý i kulometčík, Sapér odpálí nálož a za chvilku je tu náklaďák. Nastoupit a domů : ) !

7. Chase of the Wolves - Lov na Vlky
Heslo: 7QVJV
Úkol: Zničit dvě ponorky U-Boot typ VII B kotvjihozápaděící na
Tým: Zelený Baret, Potápěč, Sapér, Řidič a Špión
Země: Norsko
Datum a místo: 7. února 1942; Arendal
Legenda: Začátkem února 1942 Němci přešli na nový šifrovací kód pro radiokomunikaci s U-Booty, obávanými ponorkami, hrozbou životně důležitých konvojů živících Británii. To bude znamenat ztrátu jedné z nejlepších zbraní proti nepříteli, dekódování německých zpráv. Podle jedné z posledních úspěšně dešifrovaných zpráv skupina U-Bootů přechodně zakotví v norském přístavu Arendal. Váš rozkaz je proniknout do úkrytu U-Bootů a zničit ponorky.

Commandos jsou pro změnu opět rozděleni na dvě skupiny, které se mohou setkat až na samém konci, celou dobu budou pracovat samostatně. Sapér si dojde pro výbušniny k padáku na severu, může přitom nastražit past na hlídku, a zbylé dva postřílet (alarm nebude). Špión si doběhne pro uniformu na sušáku uvnitř. Nějaký Commando pak udělá stopy u vchodu, Špión osloví některého vojáka tak, že je spatří a půjde po nich. Venku není pro Špióna zneškodnění problém. Pouze pozor na patrolu z tábora vlevo. Nakonec by měla zbýt jen pětičlenná hlídka a obsluha dvou Mortarů 210 mm (velkých děl). Špión zabaví hlídku, Sapér se doplazí k Mortaru vlevo a Řidič se zmocní SdKfz 231. Sapér položí nálož u Mortaru a odplíží se schovat do rohu. Řidič si najede tak, aby mohl postřílet jak hlídku, tak i další hlídky vybíhající ze strážnice. A střílí... Na závěr Sapér zlikviduje bombou druhý Mortar.

Přichází chvíle Bareta a Potápěče, musí se dostat ke člunu a doplout ke zbytku. Zpočátku stačí nalákat hlídky na stopy či na střelbu a odstřelovat je, jak se budou objevovat za kamenem. Stejně tak s ostatními hlídkami v areálu, jen u strážnice se nemusí střílet - je třeba nejdříve k ní přinést barel (vzadu za strážnicí jsou dva), vystřelit do vzduchu a až začnou vylézat vojáci, odpálit ho. Strážnice vyletí  do vzduchu a nikdo nevyběhne. Poté je lepší odstranit hlídku u majáku, ale není to nezbytně nutné. Pak nasednout na veslici a odplout do doků. Ostatní si nastoupí, Sapér u ponorek položí bomby (k torpédům) a s hořícími ponorkami za zády odplují k bójce. Sbohem, vlčí smečky : )

8. Pyrotechnics - Ohňostroj
Heslo: 5ZWJ7
Úkol: Zničit zásoby barelů nafty, palivové nádrže a vodní rezervoár
Tým: Zelený Baret a Ostřelovač
Země: Egypt
Datum a místo: 19. října 1942; Tell el Eisa
Legenda: Je pozdní říjen 1942. Od příjezdu generála Montgomeryho do El Alameinu probíhají přípravy na obou stranách, v britských i Rommelových německo-italských liniích. Bitva o El Alamein brzy začne. Mezitím Commandos povedou malý znervózňující průnik do Rommelových pozic. Jste pověřen zaútočit na zásobovací centrum v Tell el Eisa. Pokud budete úspěšný, celá obrněná divize bude bez prostředků

Baret s Ostřelovačem jsou na začátku v severozápadním rohu. Kolem nich pochoduje několik stráží, které je třeba odstranit. Pokud vyvoláte poplach, dole se objeví nějaké asi pětičlenné hlídky, ale dá se to uhrát, byť to není nic lehkého, vyžaduje to zručnost v střílení vícečlenných hlídek a dobrý střelecký post. Mise se ovšem dá zahrát i potichu, nevím, jestli to není ještě těžší, ale přesto popíšu tento způsob. K zbavení se vojáků v okolí se dá využít rádio-návnada, chce to několikrát si to vyzkoušet, odpozorovat zorná pole vojáků, a pečlivě odklízet mrtvoly (například za zeď úplně na severovýchodě). Ostřelovač je v této fázi hry celkem nepotřebný, vše obstará Baret. Dva vojáky na cestě dolů si nechá nakonec. Prořeže se až k Mortaru 210 mm na útesu nad mostkem na východě. Nenápadně k němu postaví barel (odpálení však nechá na konec) a bude se snažit postavit se ve správný čas tak, aby ho uviděla stráž přecházející po můstku. Po zalehnutí se stráž na toto místo rozběhne, a Baret zapracuje. Stejným způsobem se dá zbavit vojáka přecházejícího dole u kasáren. Ostřelovač nyní může ve vhodný okamžik odstřelit vojáka na střeše kasáren. Potom dá Baret vysílačku napravo od obou vojáků a po zapnutí toho levého odstraní a odnese. Pozor na hlídku dole, může sem vidět.

Po odstranění druhého se Baret doplíží po cestě, kam až bude moci, a když se hlídka u barelů vydá na zpáteční cestu, doběhne ji a podřízne. Doběhne si i pro druhého vojáka za barely. Na řadě jsou dva vojáci u stanů. Dají se odstranit celkem lehce, nejdříve ten vpravo. Zbývá vylidnit okolí sušáku. Přechází tam dva nacisté a občas nahlédne třetí. Není špatné za zády toho nejbližšího zalézt do domku, a když se jeho kamarád nebude dívat, v příhodnou chvíli vylézt, bodnout a odnést tělo do úkrytu (třeba za bunkr). Druhého je možno se zbavit schování za sušák a následným zapíchnutím (nebo to ještě vylepšit rádio-návnadou). Na vysílačku lze nalákat také toho posledního. Osvědčilo se mi nalákat na ni, zalézt do domku a odstranit také toho, který přechází kolem domků. Zbývá celkem 5 vojáků v této oblasti. Už mě nebavilo odstraňovat je Baretem, tak jsem dva nahoře a dva přecházející zastřelil Ostřelovačem tak, aby je ten pátý neviděl. Posledního jsem zabil Baretem. Stráž za zdí u kulometu na východě jsem odstřelil Ostřelovačem. Zbývá správně načasovat akci a naaranžovat barely tak, aby způsobily co největší škodu. Stačí zničit oficiální cíle, mně se však povedlo navíc zničit ještě náklaďák nahoře, Horcher Kfz 15 a kasárny. Baret nezapomene odstřelit barel u Mortaru, sešplhá dolů po skále, Ostřelovač odstřelí správně postavený barel u cílů v táboře (všechny musí vybuchnout díky řetězové reakci), pak kulometčíka a oba nastoupí do amerického Willy's Jeepu, který k můstku přijede.

9. A Courtesy Call - Zdvořilá výzva
Heslo: AAAX1
Úkol: Zničit anténu, komunikační centrum, sklady zbraní a velitelský bunkr
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Sapér, Řidič, Špión
Země: Egypt
Datum a místo: 20. října 1942; Bab el Qattara
Legenda: 20. říjen 1942. V El Alameinu vrtá všem hlavou jednoduchá otázka: proč už Montgomery nezaútočí? Anglický generál však staví na zdrcující převaze v mužích i zbraních před započetím ofenzívy. Podle rozkazu znervóznit Rommelovy síly před útokem budete odvezeni za linii minových polí v Bab el Qattara do tábora 21. tankové divize. Tam vyčkáte na svítání a zničíte tolik cílů, kolik budete moci, a pak zmizíte.

Také tato mise se dá uhrát i při vyvolání poplachu, při něm ale vyjede jeden Panzer IV z garáže a odstřelí evakuační náklaďák, který se vyskytuje mimo mapu. Lze mu v tom však zabránit vhodně položenou náloží. Hlídky, které vylezou, se dají postřílet u dolní brány tábora, kdy si polovina Commandos stoupne nahoru a druhá dolů, takže střelba je efektivnější. Nevýhodou hlučného způsobu je kromě hlídek také probuzení zbylých dvou Panzerů IV, které mají docela velké zorné pole. Asi skoro jednodušší je provést vše potichu.

Baret a Ostřelovač si asi od včerejška moc neodpočali, ale rozkaz je rozkaz. Na startu je Špión (v uniformě) a Řidič na severu a zbytek (Baret, Ostřelovač a Sapér) na jihu. Pozor na obcházející trojčlenné hlídky. Špión zahájí akci zaměstnáním vojáka na jihozápadě u zdi, Baret včas přeleze zeď, podřízne přecházejícího vojáka a uskladní ho za barely. Pak provede totéž s vojákem povídajícím si se Špiónem a vojákem u plotu. Baret se přesune ke konstrukci u bunkru a odstraní vojáka u bunkru (a schová ho). Potom podřízne a odnese také přecházejícího vojína a vojína u tanků, na závěr pak ještě dva nacisty u brány. V prostoru se pohybuje již jen tříčlenná hlídka, takže se Řidič může se Špiónovou pomocí proplížit táborem k jihozápadní bráně.

Baret rozmístí sudy mezi cílové budovy, Sapér dá nálože k bunkru (pokud se zatím vše obešlo bez alarmu, může zbývající nálož dát k anténě). Všichni se stáhnou k jihozápadní bráně a až Ostřelovač odpálí sudy a Sapér nálože, nasednou do evakuačního náklaďáku, který pro ně přijede. Stejně tak může Řidič rovnou nepozorovaně ukrást Opel Blitz a uprchnout s jeho pomocí. A rychle pryč, protože sem směřuje jeden Panzer IV ...

10. Operation Icarus - Operace Ikarus
Heslo: JSGPW
Úkol: Osvobodit McRaea a zničit sklad zbraní a dva Junkerse Ju 87 B "Stuka"
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Sapér, Řidič a Pilot
Země: Libye
Datum a místo: 14. listopadu 1942; El Agheila
Legenda: Deset dní uplynulo od konce bitvy v El Alamein, která přinesla dramatickou výměnu rolí v severní Africe. Rommelovy jednotky se stáhly do libyjského města El Agheila, což vypadá na další dlouhé boje a ústupy. Kapitán Gregor McRae z RAF (Královských vzdušných sil) byl zasažen při průzkumném letu nad německými pozicemi a uvězněn poblíž letiště v El Agheila.Pronikněte do tábora a zachraňte ho.

Všichni Commandos jsou za zídkou na severozápadě, a Pilot McRae je v ohradě na západě v pevnosti. Čtyři vojáky a trojčlennou hlídku, která se tu prochází, mohou Commandos klidně postřílet, poplach nebude, ale dají se odstranit i potichu. Všichni se přesunou na jih k bráně, stráž u ní může zneškodnit Baret, až půjde zpět. Těžší to bude u dvou strážců za branou, ve vhodný okamžik je třeba zaříznout a odnést toho níže a pak toho druhého. Zbylí vojáci jdou buďto ve vhodný okamžik odstranit Baretem, nebo nalákat na nějakého jiného Commando a bodnout Baretem, a asi i jinými způsoby. Pokud to bude nutné, je možné tříčlennou hlídku zabít Ostřelovačem, ale mělo by stačit proniknout Řidičem k Panzeru IV (jediný neobsazený úplně na jihu) a zničit je palubním dělem. Pak ale pozor na zbylé dva Panzery, které se probudí s alarmem. V zájmu přežití je nutné je oba zničit. Zároveň vyběhne mnoho vojáků, takže se ostatní budou krýt. S tankem bude brzy po nich : ) Pak osvobodit Pilota, nastoupit do tanku a jet k letišti. Cestou si Řidič zastřílí na kulometná hnízda a na vojáky, vybíhající z kasáren na severu u letiště. Až nebudou žádní vybíhat, Baret zničí barely obě Stuky a Pilot se odvděčí za záchranu evakuací Commandos transportním Ju 52

11. In the Soup - V polévce
Heslo: JF0P3
Úkol: Zničit těžební věže
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Sapér, Řidič a Špión
Země: Libye
Datum a místo: 3. prosince 1942; Maradah
Legenda: Je 3. prosince 1942. Jednotky Osy zahájily silnou protiofenzívu z Tuniska. Zatím budou prováděny malé průniky do libyjského území pod nepřátelskou kontrolou. Cíle: odříznout zásobování a komunikace a shromáždit informace o skutečné síle Rommelových jednotek.Vaší misí bude zničit těžební věže ropných polí v Maradah, za frontou jižně od El Agheily. Toto odkloní některé divize Afrikakorpsu na jih.

Na začátku Špióna (s uniformou) a Bareta čeká vcelku nudné, ale těžké odstraňování nepřátel, Baret může lákat na stopy, používat rádio-návnadu či spolupracovat se Špiónem, který může většinu vojáků se svou jedovatou stříkačkou zvládnout sám a zbytek pomůže Baretovi zaměstnat. Je potřeba hodně savovat a schovávat mrtvoly. Pokud tu zbývá již jen tříčlenná hlídka, je možné zneškodnit ji umístěním jednoho barelu mezi kasárna a druhou budovu do cesty hlídky, druhý o kus dál k cisterně a až půjde hlídka kolem, někým barel odpálit, a když začnou vylézat vojáci z kasáren, odpálit druhý a poslat je do věčných lovišť. Podobným způsobem je možno si poradit s další trojčlennou hlídkou, která chodí poblíž, u domku je další barel. Pak Baret vyšplhá na skálu oddělující ho od evakuačního SdKfz 231, a podřízne dvě stráže nahoře. Trochu své pozornosti dopřeje i nacistům dole u SdKfz 231, nejdříve zneškodní přecházející stráž, pak kulometčíka, kterého odnese, a následně vojáka u budovy.

Zbytek se zatím může věnovat odstranění stráží před branou a následnému odstřelování hlídek, které vylezou z kasáren uprostřed, či to zkusit potichu. Jakmile je cesta volná, mohou všichni nasednout do tančíku a odjet za tunel, kde se objeví hlídky. Pokud na horní plošinu přijede nepřátelský SdKfz 231, je možné zneškodnit ho granátem (nebo náloží). Likvidace zbylých vojáků je s tančíkem celkem jednoduchá, Sapér ještě položí nálože ke věžím, poslední dvě věže je možné zničit tak, že se rozstřílí Opel Blitz, který k nim jezdí. Nakonec Sapér odpálí nálože a všichni odjedou na západ. Další využitelné prvky v této misi jsou vyhození tunelu do vzduchu za účelem zabránění příjezdu SdKfz 231 a ostatních posil, a vypuštění cisterny s ropou u prvního tábora a jejího následného zapálení výstřelem.

12.Up on the Roff - Na střeše
Heslo: 4MB4D
Úkol: Osvobodit zajatce a utéct
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Špión a Zajatec
Země: Tunisko
Datum a místo: 3. března 1943; Tunis
Legenda: V březnu 1943 spojenecké armády získaly kontrolu nad Libyí. Příštím krokem je vytlačit nepřítele z Tuniska. Bohužel však klade zuřivý odpor na Marethské linii. V průběhu tajné mise ke zjištění informací o obraně armád Osy byli vaši muži chyceni německou hlídkou. Dokázali utéct a nyní jsou rozptýleni po městě. Byla připravena malá operace k jejich záchraně.

Na začátku mise je jen Špión naprosto volný, má totiž uniformu. Baret je v domečku úplně na západě, Ostřelovač nahoře v boudě na střeše a Zajatec, jak jinak, ve vězení. Baret je na tom ještě celkem dobře, když vyleze ve správnou chvíli (když jde hlídka pryč), může přecházející stráž podříznout a odvléci mrtvolu za roh, kde ji nikdo neuvidí. Tři vojáky na střeše může otrávit Špión, nebo se dají nalákat na rádio-návnadu. Vojáka na spodní verandě je možno buďto odstranit Špiónem, což je dost náročné, nebo se mu ukázat a odvést na příhodnější místo. Každopádně je nutné, jako u všech ostatních, mrtvolu odklidit (je vhodné zvolit si nějaké místo jako skladiště). Spolupráce Špióna a Bareta je dobrá pro vojáky na horní střeše, Špión přiměje strážného podívat se jinam a zatím Baret odstraní jeho už nekrytého spolubojovníka. Tímto způsobem je možno se propracovat až ke šňůře na prádlo. V tuto chvíli se Špión zbaví i hlídek na ochozu nad vězením.

Kolem sušáku se vyskytují asi tak tři nacisté, Baret se jim může ukázat, a až se za ním rozběhnou, Špión je jednoho po druhém otráví. Tandem Špión-Baret se snadno propracuje až k minaretu, dále se dá občas někomu ukázat, on přiběhne a zemře ... Ostřelovač už může osvobodit zajatce (se Špiónovou pomocí) a přivést ho trochu blíž. Pokud toho Ostřelovač zatím moc neudělal, klidně může postřílet zbylé vojáky. Pak Špión zabaví hlídku a všichni naskočí do Kübelwagenu a zmizí.

Jinou taktikou pro tuto misi je prostě skoro všechny postřílet, a to Špiónem. Na začátku spolu s Baretem postřílí hlídku (vyleze ještě jedna), a se nahoře schová za schůdky a bude pokračovat až ke konci. Někam se vždy schovat, vystřelit a přibíhající vojáky odstřelovat. Vždy se převléknout do uniformy. Vojáky, kteří nejdou vylákat střelbou, lze zastřelit z nějakého místa, kam nikdo nevidí. Konečně nekryté vojáky je nejlepší otrávit. Hlídky, které pochodují dole, se dají vylákat střelbou za bednou na plošině. Tady už může Špiónovi pomoci i třeba Baret. A cesta je volná :-). Hodnocení za takto dohranou misi byly tři zlaté hvězdy. A to ještě Ostřelovači zbylo všech sedm nábojů.

13.David and Goliath - David a goliáš
Heslo: BJK4Y
Úkol: Vyhodit do vzduchu zásoby paliva u lodě, torpédovat a zničit bitevní loď
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Potápěč, Sapér a Řidič
Země: Francie
Datum a místo: 15. května 1944; přístav v Le Havre
Legenda: Bitevní loď Bismarck, klenot německé Kriegsmarine, byla potopena v květnu 1941 při svém prvním výpadu do severního Atlantiku. Tato loď byla dostatečně silná, aby potopila bitevní křižník Hood a zaměstnala celou britskou Navy (námořnictvo) dlouhou a vyčerpávající honbou. Naše zprávy svědčí o tom, že v přístavu v Le Havre byla postavena replika Bismarcka, a dnes vyjede hlídkovat k pobřeží Normandie. Francouzské hnutí odporu nám může pomoci dopravit tam naše muže. Pokud zničíme tuto loď, zabráníme znovuzrození legendy a usnadníme budoucí operace v této zóně.

Baret vyleze na molo a tiše zlikviduje stráže na něm se procházející. Potom si Potápěč oblékne skafandr a se zásobovací lodí propluje otevřenými vraty. Zneškodní vojáka u děla i hlídku. Naloží do člunu ostatní Commandos a propluje vraty. Z člunu se potopí a poplave odstřelit harpunou dvě hlídky u haly, nezapomene schovat jejich mrtvoly před trojčlennou hlídkou, která tam občas zajde. Poté vyřídí ještě hlídky na druhé straně, kde může i střílet, nikdo nic nezaslechne. Pak přiveze člun s týmem k hale, Ostřelovač může postřílet hlídku (nebo lze použít past), aby nepřekážela. Baret se Sapérem se přesunou k tankům s palivem, kde zneškodní vojáka na stráži. Baret se vydá utišit čtyři stráže u bitevní lodi (od balíků u nádrží přeběhne ke stráži u lodi, pak podřízne pochodující stráž blíž k vratům, pak obsluhu vrat a nakonec toho vepředu) a otevře vrata, Řidič přistaví náklaďák před vrata haly. Potápěč zneškodní hlídky u miniponorky. Pak všichni nasednou do člunu a Potápěč je odveze k prvnímu molu s dělem, ke kterému Řidič hned zasedne. Pak Potápěč doplave k Biber miniponorce a vleze dovnitř. Připluje k bitevní lodi a odpálí torpédo či dvě, Řidič odstřelí z děla hlídkovou loď, která přijede, Sapér odpálí nálož a Potápěč se vrátí (po výbuších bude alarm, ale Panzer II z garáže kvůli náklaďáku nevyjede, takže jen pozor na novou hlídku). Pak všichni nasednou do člunu a odplují.

14.D-Day-Kick-Off - Začatek dne D
Heslo: TI8D1
Úkol: Vyhodit do vzduchu čtyři pobřežní dělostřelecké baterie
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Potápěč, Sapér a Řidič
Země: Francie
Datum a místo: 25. května 1944; La Riviere
Legenda: Je konec května 1944. Vše je připraveno na operaci Overlord. Generál Eisenhower čeká pouze na co nejlepší počasí. Na obou stranách kanálu stoupá napětí. Poslední letecké snímky ukazují mohutná děla umístěná poblíž La Riviere, v areálu s kódovým jménem Juno. Mohla by být vážnou hrozbou vylodění. Vaše mise: odstranit je. Toto je cesta, jak napíšete úvodní stránku

K pláži Commandos připluli v loďce, tentokrát dřevěné. Na pláži proti nim se procházejí dvě trojčlenné hlídky, je potřeba se rychle vylodit a zalézt za velký kámen, pak je ve vhodný okamžik postřílet. Baret vyleze na útes, kde opatrně zabije dvě stráže, pak se zase vrátí. Když je první areál čistý, je možné se schovat za zeď a střílet, přibíhající vojáky postřílet. Pokud to chcete zkusit raději tiše, dá se lákat na tělo a rádio-návnadu. I pro past se zde najde využití. K prvnímu dělu je možné s trochou obezřetnosti položit bombu, která zároveň zabije dva vojáky nahoře, zbývá třetí. Baret nahoru může vyšplhat. A tak dále, střílet, podřezávat. Žádnou strategii na to nemám. Určitě se však hodí zmocnit se Panzeru II, který stojí chabě hlídaný za čtvrtým dělem. Jakmile to bude možné, Řidič se k němu doplíží a lehce zničí zbývající vojáky. Jako obvykle se však tato mocná zbraň vyskytuje až na konci mise. Ke čtvrtému dělu Baret donese barel a odstřelí ho, Sapér položí nálože ke zbývajícím třem dělům a všichni skočí do loďky a odplují k bóji.

Znám však ještě lepší postup, jak tuto misi dohrát. Je sice nebezpečnější, takže je třeba často savovat (jako ostatně vždy), ale mnohem rychlejší. Úplně na začátku mise Potápěč skočí do vody a vydá se ke skalisku nad druhým dělem. Přechází tam voják u betonového hranolu. Potápěč se za hranol schová a v příhodnou chvíli vojáka zabije. Pak obepluje útes a připluje co nejblíže ke kulometčíkovi. Nevím, jestli neexistuje nějaký elegantnější způsob, ale Potápěč se může vynořit, rychle zastřelit kulometčíka z pistole a hned se zanořit. Obvykle přitom schytá jednu dávku, což ho ale nezabije. Hlavně pozor na hlídky. Na řadě je kulometčík u útesu nahoře. Dá se použít stejný postup, jen Potápěč je pak trochu děravý. Dopluje až úplně na severozápad, kde se prochází na pláži jeden voják (kromě jiných). Zase se vynoří, přiběhne, odstřelí harpunou a zase zapadne do vody. Nebo může rovnou pokračovat k Panzeru II, kde zastřelí harpunou nejprve vojáka za domem, a pak toho před tankem (nikdo na něj nevidí). Zase se vrátí do vody a do člunu k ostatním. Opatrně propluje (těsně při okraji mapy) až k severnímu útesu nad třetím dělem. Zaparkuje za malým výběžkem na druhé straně, aby na něj neviděla trojčlenná hlídka, která chodí po pláži. Ostřelovač zneškodní vojáka přecházejícího vedle kulometčíka (který je otočen zády, takže je neškodný), a i vojáky, kteří tam přiběhnou (včetně trojčlenné hlídky). Až je čistý vzduch (čtyřčlenná hlídka jde dolů), Potápěč se člunem vyrazí, až se Ostřelovač dostane na dostřel, tak zastřelí voják chodícího za zátarasy a Potápěč dopluje až do horního rohu mapy. V příhodný okamžik dopluje dolů ke kamenu, kde vysadí Řidiče a zase se vrátí. Řidič se doplazí k tanku a je vyhráno : ) Hladce vystřílí všechny vojáky (jen ty na dělech je nutné zastřelit pistolí, když se voják dívá na tank a střílí na něj). Baret nakonec vyleze na centrální útes, kde postřílí obě stráže, Sapér odpálí děla (nejlépe i s vojáky na nich) a Baret donese barel na čtvrté dělo, odstřelí a jede se domů : ) Tři zlaté hvězdy jsou samozřejmostí.

Na pláži se občas povalují železné konstrukce - ježci. Nacistům padly do rukou při obsazení Československa a Rommel je dal ze skladů dopravit do Francie, kde byli často oceloví čeští ježci propleteni ostnatým drátem.

15.End of the Butcher - Konec řezníka
Heslo: XQWDC
Úkol: Zabít Schlepera a zničit německé velitelství
Tým: Ostřelovač, Potápěč, Sapér, Řidič a Špión
Země: Francie
Datum a místo: 26. srpna 1944; Compiegne
Legenda: Paříž 26. srpna vítá vítězného generála De Gaulla, vůdce hnutí Svobodné Francie. Německé jednotky ustoupily na severovýchod. Jako jeden z prvních nacistických vysokých důstojníků opustil Paříž SS Grupenführer Helmut Schleper, známý také jako “Řezník Paříže” kvůli násilí, jehož se dopustil na členech francouzského odboje. Utíkajíc před soudem stáhnul se do vesnice Compiegne, odkud zítra ráno odjede do Berlína se seznamem členů německého odboje. Zlikvidujte ho dříve, než doručí tento seznam.

Commandos mají před sebou jednu z nejtěžších misí vůbec. Problém je v tom, že když bude vyhlášen alarm, Schleper ujede jedním ze dvou Citroënů 15 CV, jeden je v zahradě, druhý před velitelstvím. Commandos se nacházejí na jihu skryti za vraky aut. Kolem po nábřeží přechází pětičlenná hlídka. Špión (bez uniformy) opatrně zaleze do rohu vypálené budovy vedle úkrytu a otráví stráž, jakmile tam vleze. Uklidí ho do rohu. Stejně tak otráví stráž na chodníku, až na nábřeží nebude pětičlenná hlídka. Uklidí ho do úkrytu za auta. Pak se postará o vojáka přecházejícího po západním mostě, a uklidí ho do rohu vypáleného domu. Potápěč se proplíží mezi dvěma vojáky na východním mostě, sleze po schodech a doplave k západnímu mostu. Až bude voják na schodech zády, vynoří se a zabije ho harpunou. Přiběhne Špión a uspí vojáka u fontány. Jeho tělo odnese buďto dolů na schody nebo za zborcený plot naproti domu s balkónem a uniformou. Pro uniformu si může zkusit doběhnout, nebo nejdříve otrávit a schovat za plot vojáka procházejícího se před domem. S uniformou již může zajít za roh na balkón, otrávit obezřetně oba strážce (jejich mrtvoly může nechat ležet), a nakonec vylézt nahoru a hodně opatrně (je sem vidět) otrávit vojáka na střeše. Sem se poté přesune (připlazí) Ostřelovač. Špión zastřelí hlídku na hřbitově, otráví a schová (třeba za dům vedle Opelu Blitz) hlídky na dvoře velitelství a na ulici před ním (jako kryt se dá využít tramvaj, která občas přejede kolem). Pak Řidič přiveze Opel Blitz před velitelství a nechá ho tam. Tramvaj ho odpálí, Ostřelovač odsnajpruje Schlepera a se Špiónovou pomocí se dostane ke kamiónu, kterým všichni odjedou severozápadní cestou.

16.Stop Wild Fire - Zastavte požár
Heslo: 334MW
Úkol: Zlikvidovat najednou čtyři německé sapéry
Tým: Ostřelovač, Potápěč a Špión
Země: Belgie
Datum a místo: 4. září 1944; most přes Másu, severně od Liege
Legenda: Září 1944. Spojenci zahájili rychlý postup Belgií. Silné odhodlání vede spojenecké velení k překročení Rýna. Přípravy na operaci Market Garden jsou v plném proudu. Až se německé jednotky stáhnou za Siegfriedovu linii, pokusí se zničit most přes řeku Másu na severu od Liege za účelem zablokování spojeneckých sil. Vaší misí je zabránit vyhození do vzduchu za každou cenu.

Most je podminovaný třemi náložemi, které hlídají čtyři němečtí sapéři. Jakmile něco podezřelého zaregistrují, odpálí nálož. A navíc na sebe vidí. Commandos se nacházejí na severovýchodě za nádraží. Schovaní za vlakem snadno zlikvidují čtyři strážné u nástupiště. Poté přijdou na řadu hlídky kolem domů. Špión se za zády trojčlenné hlídky doplíží pro uniformu. Pak dopomůže Ostřelovači dostat se úplně dolů k řece, mimo dohled nepřátelských hlídek tak, aby měl na dostřel sapéry na ostrůvku a na východním konci mostu. Potápěč přeplave k západnímu konci mostu ke čtvrtému sapérovi. Špión zatím zajistí, aby na něj nikdo neviděl - opatrně otráví přebytečné vojáky. Když je vše připraveno, Ostřelovač zastřelí sapéry na ostrůvku a na východním konci mostu, a Potápěč se vynoří a odstřelí čtvrtého sapéra. Hned se zase ponoří a Špión či Ostřelovač odstřelí ve vhodný okamžik barely, aby zabily čtyřčlennou hlídku (případně je Špión může dokopat na vhodnější místo). Pak naskočí do náklaďáku a je to.

17.Before Dawn - Před svítáním
Heslo: VTIM3
Úkol: Vysvobodit a odvést z německého tábora šest francouzských odbojářů
Tým: Zelený Baret, Potápěč, Špión a Zajatci
Země: Francie
Datum a místo: 28. listopadu 1944; Riveauvillé, severně od Colmaru
Legenda: Navzdory neúspěchu operace Market Garden spojenecké jednotky pokračují v jízdě směrem k Rýnu. Zatím ale ještě nebyla osvobozena celá Francie. V Riveauvillé, malém městě severně od Colmaru, byl spolu se svými spolupracovníky zatčen náčelník francouzského odboje Claude Gilbert, a Němci je chtějí poprvit nazítří za úsvitu. Vaší misí je osvobodit zajatce a přivést je živé a zdravé za spojenecké linie

Baret s Potápěčem se nacházejí dole pod posuvným můstkem za kamenem. Společně postřílí trojčlennou hlídku chodící po cestě. Baret pak může přelézt přes průrvu po stěně nahoru za kámen, nebo se Špiónovou pomocí (posune most a upoutá pozornost strážných) přeleze přes můstek. Za kamenem začne střílet (Špión může s ním, půjde to rychleji, případně i Potápěč), za chvíli přiběhnou první vojáci a po chvíli další a další, až zbude jen hlídka u zdi u řeky. Tu můžete přilákat na vhodně položenou mrtvolu, a než k ní dojdou, začít za kamenem střílet. Pak Špión doběhne k jižní bráně tábora (někdo mu pomůže přes moste), doběhne až k barelu benzínu na konstrukci vedle ohrady se zajatci. Otočí kohoutkem a jde otevřít branku ven v severní zdi (pak může výtok benzínu zase zastavit, bublání ruší při hře). Otráví tři vojáky za budovou (schová je třeba za sprchy). Nyní je nutné zapálit benzínovou kaluž, ale na kterékoliv místo k výstřelu někdo vidí. Dá se to vyřešit vylákáním několika vojáků na Commando venku za brankou či na rádio-návnadu. Přesto se mi takto nepodařilo zbavit se všech, takže nakonec Špión otrávil vojáka pod ohradou se zajatci, běžel k budově, a až se všichni rozběhli k mrtvole, zapálil výstřelem kaluž a odplazil se z dohledu. Bohužel něco slízl, ale měl lékárničku. Výstřely za budovou přilákal přeživší vojáky a postřílel je. Zatím hlídky dole pochodují do plamenů a umírají, občas je třeba vystřelit, aby vylezla nová a pošla.

Je možné nyní vynést ven k bunkru barel u ohrady a odvést někam zajatce (ostatní zajatci následují Clauda). Špión přeběhne řeku, Potápěč ho následuje pod vodou za mlýn. Oba se sejdou za kamenem nad mlýnem, kde začnou střílet, bude alarm a vylezou hlídky, jedna přijde a bude postřílena (kromě samostatných vojáků). Možná to ani není nutné. Baret se schová za zeď zajateckého tábora, Potápěč odpálí barel u bunkru a doplazí se k Baretovi. Špión využije odchodu takřka všech a otráví stráž před strážnicí a kulometčíka (toho uklidí před strážnici). Není třeba spěchat, ostatní se už nevrátí, o to se postarají Baret s Potápěčem. Zbývá jedna pětičlenná hlídka se dvěma strážemi. Všichni se přesunou před strážnici. Špión upoutá vhodným směrem pozornost hlídky a ostatní (i vězni) ve vhodný okamžik proběhnou podél řeky a z rohu podél kraje mapy nahoru a do náklaďáku GMC CCKW 3S3. Špión je neprodleně následuje.

18.The Force of Circumstance - Síla osudu
Heslo: R4OJF
Úkol: Vyhodit do vzduchu most přes Másu
Tým: Zelený Baret, Potápěč, Sapér a Řidič
Země: Belgie
Datum a místo: 16. prosince 1944; most přes Másu, severně od Liege
Legenda: Hitler zahájil překvapivou operaci. Německé zálohy prorazily spojeneckou obranu v ardenském regionu. Zanedlouho je Liege obsazeno nepřítelem. Bitva na výběžku začíná. Podle příkazu odříznout rychlý postup nepřátelských posil infiltruje malé komando území na sever od Liege, kde vyhodí do vzduchu most přes Másu. Je dost ironické, že muži, kteří byli dokonale vycvičeni pro tuto operaci jsou ti samí, kteří ho bránili v září. To znamená vy.

Commandos jsou na stejném místě, jako minule. Klidně mohou střílet, a také toho využijí, při vhodné taktice se dají postřílet všichni vojáci v okolí. Pokud hlídka uvidí za zdí Bareta a Řidiče, mohou se odplazit za roh a hlídku pak postřílí jen krytý Potápěč se Sapérem. Když je tady čisto, Baret vyběhne nahoru zapíchnout stráž nad sušákem, pak vyláká na výstřely či na sebe všechny čtyři vojáky na cestě nad domy a postřílí je. Přesune se se Sapérem do domu u cesty. Ve vhodný okamžik položí rádio-návnadu na doslech k hlídkám a Sapér past před ni. Baret zapne vysílačku a zalezou do domu. Chytne se jeden z hlídky, Sapér pak znovu nastaví past a zase zaleze (pozor přitom na SdKfz 231 na cestě). Až se chytí druhý voják, Baret si doběhne pro barel u sušáku a s vozidlem si to vyřídí (dá barel k sloupu vedení a zaleze před dům, až SdKfz 231 přijede, barel odstřelí). Zřejmě přiběhnou vojáci, které oba společně postřílí. Pak Baret přileze za vlakem k vojáku na nástupišti a až vlak odjede, odstřelí ho. Pozor na hlídku. Baret se Sapérem přeběhnou vedle nádraží, kde u zdi vystřelí. Až postřílí všechny hlídky i vojáky, kteří přiběhnou, mělo by v této části mapy být uklizeno.

Potápěč za nádražím vleze do vody a postřílí harpunou stráže na ostrůvku se člunem. Ten si pak dá do batohu a doplave na pobřeží u stanů. Ve vhodnou dobu doběhne za stany, kde odharpunuje vojáka za posledním stanem. Až odběhnou vojáci, kteří to viděli, schová se vedle něj za stan. Kolem přejde čtyřčlenná hlídka. Potápěč harpunou odstraní dva vojáky u stanu pod ním a stoupne si k němu doprostřed. Začne střílet, přijde hlídka, zemře hlídka, přijdou vojáci, zemřou vojáci. Pak zbývá již málo. Doplazit se na roh budovy, až se otočí stráž za ní chodící, plazit se za ní (za zády druhého strážného) a až tam nebude vidět strážný od řeky, poslat jí harpunu do zad. Pravděpodobně pak strážný přiběhne, takže je třeba schovat se za roh budovy. Pak se Potápěč vrátí do vody a doplave pro ostatní. Do člunu naloží Sapéra a Řidiče a odveze je ke stanům. Tam se Řidič odplazí k Panzeru III a až SdKfz 231 poodjede dopředu, naskočí do tanku a jednou ranou SdKfz 231 zničí. Pak pošle na onen svět podobným způsobem i ostatní německé síly na tomto břehu řeky, a navíc i ty na ostrůvku. Potápěč se Sapérem tam zajedou, Sapér si z bedny vyzvedne výbušniny, které pak umístí na most v místech, kde jsou krabice. Pak se doplazí k bunkru, Potápěč připluje ke kamenům nad mostem, odkud postřílí hlídku, vyleze na břeh, zastřelí stráž před mostem a vleze zpátky do vody. Sapér odstřelí stráž, která k mrtvole přiběhne a následně hodí granát po pětičlenné hlídce, která přijde a pak i po tříčlenné. Baret nahoře přeběhne až na křižovatku a dále ke třem barelům poblíž evakuačního náklaďáku. Jeden si vezme a položí ho k bunkru. A odstřelí. Zmizí poslední červená skvrnka z mapky, všichni se přesunout k náklaďáku, Sapér odpálí nálože a odjedou na jihovýchod.

19.Frustrate Retaliation - Zmařená odveta
Heslo: TFCWB
Úkol: Vyhodit do vzduchu tři rakety V2
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Potápěč a Sapér
Země: Německo
Datum a místo: 12. ledna 1945; Oldenburg, západně od Brém
Legenda: V lednu 1945 je již celá Francie osvobozena spojeneckými silami, Sověti se dostávají do zdevastované Varšavy. Příští zastávkou pro Rudou armádu je Berlín. Zatím však rakety V2, poslední naděje führera, startují proti Londýnu a ostatním spojeneckým cílům. Průzkumné lety zaregistrovaly odpalovací základnu raket V2 v malém průmyslovém městě Oldenburgu na západ od Brém. Zničte odpalovací rampy dříve, než budou rakety odpáleny na Londýn.

Commandos se musí dostat k raketám na druhé straně řeky. Při překonávání nepřátelských stráží se hodí Baretova rádio-návnada a Sapérova past. Baret nezapomene schovávat mrtvoly za skály, je opravdu dost vhodné vyhnout se zde poplachu. Vzdálené cíle padnou za oběť Ostřelovači, musí je však zastřelit tam, kde je nikdo neuvidí. Cílem je buďto přesunout se k severnímu břehu, kde může Potápěč vklouznout do vody, nebo k jižnímu. Jako příprava pro přechod řeky je nutné neutralizovat kulometná hnízda na obou stranách řeky. Potápěč se nejdříve zaměří na to vzdálenější. Zároveň jeho okolí vyčistí od strážných, samozřejmě potichu. Pak přeplave k druhému hnízdu, vynoří se, odharpunuje kulometčíka a ponoří se. Stejně se zbaví případných svědků, kteří se přijdou kouknout, co se stalo. Cesta k mostku je volná, ostatní se mohou schovat za kusy zdí. Potápěč je buďto převeze v člunu (nadvakrát) a pak se přeplazí přes most (pokud se k němu nedostanou rovnou). Sapér by pak měl vyhodit most do vzduchu, aby odříznul cestu případným hlídkám. Baret podřízne dvě stráže poblíž a doplazí se ke krabicím u hlavní brány. Pokud ho zvětří hlídací pes v ohradě, Ostřelovačova kulka ho umlčí. Po výstřelu za krabicemi přiběhnou nějací vojáci, budou odstřeleni. Voják u brány nepřiběhne, toho však propíchne harpunou Potápěč při kontrolování papírů projíždějícího náklaďáku. Commandos se pak proplíží kolem psí ohrady (Baret také může přelézt zeď a změnit směr pásového dopravníku, kterým se tam dostanou ostatní). Zbylí vojáci proti Baretově noži a Ostřelovačově pušce nemají šanci. Nezapomenou ani na stráž za ohradou na severovýchodě (a Sapér vyhodí do vzduchu strážní věž). Baret pak dopraví barely ke všem třem raketám a zbylý může dát ke kasárnám, odstřelí je a všichni v loďce odplují.

Malý dodatek: bude-li vyvolán alarm, vyjede z garáže Panzer II a znepříjemní tak veškeré akce v táboře. Za další jsem zjistil, že není potřeba moc zabíjet na západním břehu, stačí na začátku vystřílet nejbližší hlídky, pak se zbavit všech na východ od Commandos - čtyřčlennou (tři plus pes) hlídku klidně Ostřelovačem a tři vojáky Baretem (s rádio-návnadou) nebo také Ostřelovačem (bude ještě potřebovat tak dvě kulky). Pak již je možné přelézt přes most, který Sapér odpálí a tak dále. Jen je třeba být opatrnější kvůli strážím u kulometného hnízda, některé sem občas vidí. Hlídky se dají dost dobře likvidovat za krabicemi u vjezdu do areálu. A zbytek je již hračka.

20.Opeartion Valhalla - Operace Valhalla
Heslo: DDKW1
Úkol: Vyhodit do vzduchu dvě rakety V2 a nepřátelské velitelství
Tým: Zelený Baret, Ostřelovač, Potápěč, Sapér, Řidič a Špión
Země: Německo
Datum a místo: 11. února 1945; Gundelfingen, severně od Freiburgu
Legenda: Sovětská armáda vstoupila do východního Pruska. Konec Třetí říše se zdá nevyhnutelný. Náhle však tajný dálnopis vrhl temný stín na spojenecké velitelství: detailní technické plány první nukleární bomby vyvinuté v projektu Manhattan, Fat Man, byly ukradeny nacistickým špiónem a převezeny přes Atlantik do hradu Gundelfingen severně od Freiburgu. Odtud budou převezeny do tajné podzemní báze kdesi v Karpatech, kde je německé atomová bomba v posledních stádiích vývoje. Vaším úkolem bude vniknout do hradu a skoncovat s touto strašlivou hrozbou.

Commandos, na kterých teď závisí osud nacistického Německa, jsou rozděleni do dvou skupin, Baret a Špión na západě a ostatní na východě. Baret začne šplháním po zdi velitelství. Opatrně, v okamžiku přelézání zdi ho nesmí nikdo vidět (šplhání se přerušuje pravým tlačítkem). Tam tiše zabije obě stráže a vyleze nahoru na budovu, kde se zbaví opatrně další. Pak zlikviduje všechny, kteří mu brání v přístupu na ochoz kolem celého prostranství, to znamená vojáka v nahoře v rohu, jehož mrtvolu trochu uklidí, po zdi může sešplhat dolů, a zabít a uklidit další tři vojáky. Pak plazením vpřed po ochoze. Cestou podřízne všechny vojáky, nikdo je neuvidí. Když dosáhne podvodní branky, zabije ještě stráže na sever od ní (pokud by kterýkoliv strážný byl problém, pomůže Ostřelovač) a pak sleze po žebříku a odstraní stráže u ní. Zde je kritické načasování, je třeba všechny zabité u jihovýchodního rohu domu odklidit. Pak přepne vypínač. V tomto okamžiku se do hry vkládá i Potápěč, podplul pod zdí brankou. Oba se ukryjí pro případ alarmu. Zbytek za zdí pak za nějakým kamenem postřílí hlídky. Na dva uvnitř nyní čeká celý jihozápadní prostor, včetně východní i západní brány. Tou západní pak může proběhnout Špión, a vzít si uniformu (severně od brány). Všichni vojáci na severovýchodě (u Panzeru III) jsou jeho cílem. Může s ním spolupracovat Baret se svou vysílačkou. Ostřelovačovou (nebo Špiónovou) obětí se pak ještě stane obsluha Mortaru 210 mm, a pak již mohou všichni dovnitř a do Panzeru III. S jeho pomocí Řidič zničí rakety V2, všechny budovy a všechny přeživší vojáky. Když je všude čisto, Sapér položí bombu před vchod velitelství, z bezpečné vzdálenosti odpálí a je to : ) Všichni za rachotu tankových pásů odjedou na jihozápad. Pro Commandos válka skončila. Aspoň než se vrátí v Commandos: BCD , )

Autor:Radim Petrásek
Navštivte domovskou stránku autora.



Počet zobrazení: 16
Přidáno dne: 12.08.2005