Další projekty ::   [ LogaOnline.cz ] ::   [ Market-hall.cz ] ::   [ Game-hall.cz ] ::
:: HLEDEJ ::
 
:: MENU ::
 
:: HRÁČSKÝ SLOVNÍK
 
:: REKLAMA ::

 
 
:: TOP-LIST ::

TOPlist 




 



Gothic
Myslím,že ten, kdo čte tohoto průvodce ví, co je Gothic za hru, a tak se o tom nebudu dále rozepisovat, ale půjdu rovnou k věci….

Kapitola 1 - vítej v kolonii
Po pádu do vody, jedné pěsti na uvítanou jste celí promočení, s opuchlou tváří a kusem plesnivého pergamenu v kapse vrženi do úchvatného světa Gothicu…. Hned po startu pořádně vyzpovídejte Diega, abyste pochopili nějaké souvislosti taměj šího světa. Tímto se také dostáváte do 1.kapitoly. Pak seberte věci, co se válejí kolem a vyjděte jedinou možnou cestou dál. Projděte branou se strážemi, seberte krumpáč a nějaký meč ( nejlepší zbraň, co se dá teď najít, je asi starý meč-10dmg ) , co se povaluje na zemi a můžete vyrazit lovit mrchožrouty a krysokrty ( pozor-ze začátku se vyskytují pouze "mladé verze" těchto zvířat-dospělí jsou 2x silnější! ). Cestou ještě můžete vybrat truhlu pod polorozpadlým přístřeškem. U zamřížované chodby ( později se dá vlézt za mříže jako žravá štěnice, ale není zde nic k vidění-jen "černý", nepropracovaný svět ) můžete vylézt kousek nahoru a poté vyskákat po "přírodních schodech" ( skalní výstupky, po kterých se dá vylézt, resp. vyskákat výše ), vymlátit pár potvor pro cenné zkušenosti a sebrat hojivý lektvar ( na horší časy J). Až dojdete na planinu se dvěma lovci, tak jeden z nich ( Drax ) vás může naučit stahovat kožešinu, vyřezat zuby ze zabitých zvířat apod. a za flašku piva ( povaluje se někde cestou ) poučit o mrchožroutech. Jděte dál, přejděte most ( na ostrůvku v řece můžete zabít dva mrchožrouty, ale dál zatím nechoďte-je tam ještěrka-ta je prozatím nad vaše síly), také zatím se nepouštějte do soubojů s větší skupinkou nepřátel, ani s krvavými mouchami apod. Nyní se dejte rovnou cestou do Starého tábora ( obrovská struktura-nemůžete minout, pozn.: brána, kterou pravděpodobně projdete jako první je severní ). Zde jděte za Thorusem ( postává u brány do hradu ) a promluvte si s ním o vašem přijetí. Ještě splňte úkol pro kuchaře Snafa ( cesta vpravo z Thorusova pohledu-stojí u kotlíku a má bílé tílko ), to by ale neměl být problém-pokud sbíráte vše, co vidíte, měli byste houby mít ( jinak jsou na planině před jižní branou) a o žravých štěnicích vám Snaf řekne. Potom o rozhovoru s Thorusem řekněte Diegovi-nyní musíte zaujmout ( vykonat nějakou službičku ) alespoň pro 5 vlivných lidí v táboře. Je jich celkem 7-Thorus, Diego (plácek / lavička před hradem), Sly ( od severní brány jděte napravo, nahoru a pořád dál, až na něho natrefíte ), Dexter ( tržiště ), Fingers ( chatrč u hradní zdi, kousek za Snafem ), Whistler ( sedí na lavičce před svojí chatrčí, po cestě na tržiště ) a Scatty ( postává před arénou ). Prostě za nimi skočte a splňte, oč vás požádjí : Podle mě je ale zbytečné plýtvat dovednostnímy body u Fingerse, Neka najdete v jeskyni ve skále ( skála napravo )za jižní branou-vezměte si z jeho mrtvoly amulet a dejte ho Slyovi jako důkaz, u Scattyho vyzvěte dva bojovníky, co se motají kolem ( jednomu budete muset nadávat ), na jasně prohraný zápas, ale nevadí-úkol tím splníte. Ale pozor, položte si před bojem rudu někam na zem, a pak si ji znovu vemte-jinak vás oberou! S Whistlerovým mečem není problém, jen se nesmíte o Whistlerovi ani slůvkem zmínit. A teď Dexterův úkol : Nakupte pár paklíčů a Baalovi Parvezovi ( vyhuluje si na tržišti ) řekněte, ať vás dovede do Sektovního tábora. Ještě předtím ale zajděte za kopáčem Dustym ( poblíž Slye ) a popovídejte si s ním o jeho příteli Melvinovi. Teď už teda rovnou cestou do Sektovního tábora ( váš společník bude cestou zabíjet bytosti a vy budete dostávat zkušenosti-platí i pro cestu do Nového tábora ). V táboře oslovte Lestera ( u brány )-ať vás dovede k alchymistické dílně. Cestou se zastavte u kopáče Melvina a promluvte s ním. U dílny vylezte po žebříku, vejděte do chatrče a Caina i Cor Kaloma se zeptejte na recept-legálně to nepůjde. Recept je v levé truhle a vy máte paklíče ( kombinace je PPLP ).Ještě skočte za Baalem Tondralem ( kousek od Kalomovy laboratoře ). Osloví vás a dotanete úkol získat pro bratrstvo nové členy ( to bude Dusty ). Jakmile máte recept, vraťte zpět do Starého tábora za Dexterem. Nyní by vám už Diego měl uložit další úkol: přinést seznam ze Starého dolu. Jděte tam podle mapy, kterou dostanete od Grahama ( stojí na pravo od severní brány, dá vám ji, až když mu pohrozíte ). Tak tedy jděte. Po cestě jsou sice potvory, ale pokud máte dobrou zbraň ( rezavý obouruční meč ), není to problém. Pokud tuto zbraň namáte, dá se tam doplavat i potokem a těch zbylých pár mrchožroutů už vyřídíte. U dolu si případně otevřete bránu navijákem a vlezte dovnitř. Zde můžete vyzpovídat pár lidí, ale není to nutné. Jděte pořád dolů a od ležícího kopáče přijměte nabídku s Aronovou truhlou. Arona pak v rozhovoru pomocí věty s Ianovým jménem odlákejte. Vyberte jeho truhlu a klíč mu potom můžete prodat zpět J. Když vlezete do jedné z postraních šachet ( bez červů ), je tam flákající se kopáč Aleph, který vám může poskytnout pár rad a později i klíč od truhel ve skladišti ( Dozorce Ulberta můžete odlákat v rozhovoru pomocí věty s masem ). Jděte tedy za Ianem ( dřevěný domek ) a řekěnte mu, že vás posílá Diego. Dá vám seznam. Vraťte se tedy do Starého tábora, ale nedávejte seznam hned Diegovi, ale jděte za Mordragem ( postává u jižní brány - má zbroj bandity ). Musíte s ním mluvit tak, že výsledný efekt je, ne že dostanete jednu přes hubu, nýbrž že s vámi půjde do Nového tábory. Před tímto rozhovorem doporučuji si hru uložit. Před Novým táborem dostanete od Mordraga prsten, se kterým vás pustí za Laresem ( má podobnou funkci jako Diego ). Jděte tedy branou a pořád nahoru. Pokud vás zastaví Lefty, řekněte mu, že vodu roznesete. Tam také promluvte s rolníkem Horatiem, ale musíte na něho slušně. Nemáte zatím odpověd na jeho otázku ohledně využití síly. V hospodě ( výše, přes bránu a na ostrůvku ) nugety neplaťte, je tam "propustná zóna" ( stačí vytáhnout zbraň....). Vzadu v místnosti promluvte s Jeremiášem. Teď jděte znovu za Horatiem a promluvte s ním. Měla by tam ta odpověď už být. Dostanete 5 síly za 0 dovednostních bodů ( cestou vás možná zastaví Lefty a bude držkovat kvůli té vodě, tak ji buď rozneste nebo ho zmlaťte )!!! Jděte za Laresem ( velká jeskyně, na levé straně ) a Roscoovi řekněte, že máte seznam ze Starého dolu ( případně mu ukažte Mordragův prsten ). Seznam dejte Laresovi seznam ( pokud nemáte, tak prsten, ale pro přijetí do Nového tábora mu musíte dát seznam ) a on tam něco dopíše a dá vám úkol donést od Baala Isidra 400 nugetů. Na hrázi ( nalevo od hospody ) stojí Homer a má problém s přehradním číhavcem ( ten je za hospodou na takovém útesu ), takže ho buď zabijte sami, nebo ho odlákejte ke strážím ( jde to krásně ). Potom z něho seberte drápy ( namusíte umět získávat trofeje ) a dejte je Homérovi. Není špatné také promluvit s Gornen ( velká jeskyně, na pravé straně, opálený, obrovská sekera na zádech) a on vám řekne, abyste z jeho chatrče vyhodili Shrika ( hned první domek v jeskyni ), jděte za ním, zmlaťte ho a promlute s ním i s Gornem. Nyní jděte ještě za Baalem Kaganem ( ve velké jeskyni, hned nalevo u vhodu ) promluvte s ním a nabídněte mu pomoc. Drogu rozneste ( žoldákům a banditům ) a vemte si odměnu. jděte do hospody za Baalem Isidrem a řekněte mu, že má průser, že o něm Baal Kagan ví. Dejte mu napít a on vám dá svůj díl drogy. Ten můžete prodat buď po jedné za plnou cenu, nebo najednou za polovic. Každopádně dejte Baalovi Isidrovi 200 nugetů a Laresovi dejte 400. Sice proděláte, ale zkušenosti nad zlato ( teda nad magickou ruduJ). Teď už se můžete vrátit do Starého tábora a dát Diegovi doplňený seznam ( poté se ještě vraťte zpět za Laresem a všechno mu řekněte - můžete si od Gorna vyzvednout 21ks vína ) a promluvit s ním o vaší vážnosti v táboře - pošle vás za Thorusem. Nyní se můžete přidat jak k Novému, tak k Starému táboru, ale jelikož zkušeností není nikdy dost, půjdeme ještě do Sekty. Ještě než půjdete, zajděte za Dustym a vemte ho s sebou. Strážím u jižní brány dejte 100 nugetů a jděte. Doveďte Dustyho k Baalu Tondralovi. Aby vás do Sekty přijali, musíte zaujmout 4 z 5ti Guru ( Baalů ). Je to stejné jako ve Starém táboře, jen s tím rozdílem, že guru s vámi nemluví a na úkol musíte tedy přijít jinak. Takže prvního Baala už máte. Baalu Tyonovi musíte dát speciální drogu, kterou dostanete od Baala Kagana v Novém táboře ( v přípdě, že jste si jako odměnu vyžádali pomoc při přijetí ). Baala Namiba zaujmete tak, že vám pomůže Lester ( musíte se od něho nechat někam dovést a ješte promluvit s novicem jménem Joru - sedí u něho Melvin ). Teď jděte za Baalem Onurem a tam promluvte s Ghorim. Zajděte tedy za Harlokem ( pod Kalomovou dílnou, vyhuluje si ) a řekněte mu, ať jde Ghorima vystřídat. Nepůjde - zmlátit, pak půjde. Jadeite zpět za Baalem Onurem. Osloví vás a dá vám úkol donés Cor Kalomovi celou sklizeň drogy z bažin ( 100ks ). Jděte tedy do bažin a od Balora vemte polovinu sklizně. Jděte hloub do bažin. Potkáte Virana. Ale ten vám ji nedá jen tak - musíte v okolí vysekat krvavé mouchy, pak vám ji dá. Ještě si nasbírejte 5 léčivých bylinek ( uzdravují za 49 ) - budou se hodit později na jeden úkol. Běžte teda sklizeň donést Cor Kalomovi. Od Baala Onura dostanete za odměnu svitek s kouzlem spánek. S ním jděte k Baalovi Kadarovi a na jednoho z jeho žáků začarujte ten spánek. Teď máte zaujmuté všechny Baaly a můžete se nyní přidat ke kterémukoli táboru. Stačí zajít buď za Cor Kalomem, Laresem nebo Thorusem ( ten vás pak ještě pošle za Gomezem - tomu řekněte, že vás má přijmout proto, že znáte hodně lidí. Řekněte všechy kromě Y´Beriona ). Vyberte si tedy některou skupinu ( musíte ) a teď si rozebereme postup za jednotlivé tábory : Sektovní tábor : Dostanete roucho novice a dva úkoly: 1) zanést zásilku drogy z bažin Gomezovi.Jděte tedy na hrad a promluvte s Thorusem - pustí vás. Drogu ale nedávejte přímo Gomezovi ( zmlátil by vás ), ale Barthollovi ve vedlejší místnosti. 2) postarat se o nelegální výrobce drogy v Novém táboře ( jsou v jeskyni napravo od jezírka - ještě před vstupní branou ). Takže je buď zmlaťte, nebo jim řekněte, že Cor Kalom posílá templáře, aby je zneškodnili. potom jděte nahlásit Cor Kalomovi úspěch. Jděte ještě do chrámu za Y´Berionem - dá vám za úkol, abyste donesli ohniskový kámen. Dá vám mapu. Podle ní dojděte až na místo a promluvte s novicem Nyrasem, co ho sem Y´Berion poslal před vámi. Toho musíte zabít a ohnisko donést ukázat Y´Berionovi a zanést Cor Kalomovi. Nyní dostanete úkol, který musíte absolvovat u všech táborů, pouze důvod se liší, ale o tom až později. Nový tábor : Poté, co vás Lares jmenuje banditou, můžete si jít za Wolfem koupit lepší zbroj a naučit se akrobacii od Bustera ( doporučuji, pro naučení nemusíte být u Nového tábora ). Pak vás Lares pošle za Mordragem ( hospoda ), abyste mu připomněli, že má jít do Sekty. On tam ale pošle vás. Tak tam tedy jděte. Cestou vás zastaví Lester a pošle vás za Y´Berionem a ten vám dá úkol s ohniskem. Potom opět dostanete ten úkol pro všechny tábory stejný. Starý tábor : Od Ravena dostanete úkol zjistit, co Sekta ( od Diega si můžete koupit lepší zbroj ). Jděte teda do Sekty - cestou vás zastaví Lester a pošle vás za Y´Berionem ( ohnisko ). Od Cor Kaloma potom dostate úkol, jít do Starého dolu a najít hnízdo důlních červů.

Kapitola 2 - hnízdo důlních červů
Do ní se dostanete tak, že vás po příchodu do Sekty osloví Lester. Od Cor Kaloma tedy vemte úkol s červama a , jděte do Starého dolu, do kterého jdete jako stín / bandita / novic. Zajděte za Gor Na Drakem ( ráno se vrací za Starého dolu, přes den je pod Kalomovou dílnou ) a ten vás naučí odstranit z důlních červů čelisti. Ještě si opatřete nějakou obouruční zbraň ( není to nutné, ale půjde to s ní líp ). V dole už jste jednou byli a to Diegovi pro seznam, takže se tam trochu vyznáte. Jako první jděte za Ianem a řekněte mu, že chcete otevřít bránu, ale neuspějete a Ian po vás za to bude chtít ozubené kolo. To se nachází v postranní šachtě kousek dole od Iana ( před šachtou stojí strážce a v šachtě jsou 3 důlní červi ). Kolo dejte Ianovi a jděte až úplňe dolů za Asganem ( od tavírny ještě jednou chodbou - je tam skřetí otrok ) a všechno mu řekněte. Ale máte další prolém - Asgan je srab a musíte mu sehnat 3 templáře jako výpomoc ( nechápu, jak s takovou zbrojí může mít strachJ ). Oslovte ty templáře, co nad sebou mají Gor Na.…. a ne templář. Jednomu z nich musíte dát léčivý lektvar. Jak je máte u brány, řekněte to Asganovi a poté otočte navijákem. Vyvalí se červi a vy je můžete buď nechat templářům, kteří si s nimi hravě poradí, nebo se také zapojit do boje pro zkušenosti. Po boji z nich seberte čelisti a jděte dál. Doporučji rozsvítit pochodeň, nebou kouzlo světlo. Celou cestu se držte na levé straně, zabíjejte červy až dojdete ke královně. Nyní vytáhněte již zniňovanou obouruční zbraň a stoupněte si tak, aby do vás královna nemohla sekat, ale vy do ní ano. Pokud obouruční zbraň nemáte, bude to o trochu složitější. Každopádně královnu zabijte a vemte vajíčka, co se válejí kolem ( alespoň 3ks ) a doneste je Cor Kalomovi. Pokud jste stín, osloví vás cestou Drake a řekne vám, že vás chce vidět Thorus. Po tomto úkolu se můžete stát strážcem ( u Thoruse ) nebo mágem ohně ( taky u Thoruse a potom u Corrista - budete muset odpovědět na pár otázek ) a případně žoldákem ( Lee ). Každopádně jděte za Cor Kalomem a dostanete od něj úkol donést almanach ( jakýsi návod návod na používání ohniskových kamenů ), který novicovi Talasovi ( chrámový dvůr ) šlohli černí goblini. Jděte za ním a chtějte po něm, aby vás dovedl na místo. Na místě se dozvíte, že je to pěkný posera a zase to zůstane jenom na vás ( a přitom je Talas nesmrtelnýJ ). Vymlaťte tedy všechny gobliny a z jedné z jeskyň seberte almanach a doneste ho Cor Kalomovi. Teď má Sekta vše potřebné ( ohnisko, almanach a výtažek z důlních červů ) na velké vzývání Spáče. Nyní vás může Cor Angar ( cvičiště ) jmenovat templářem. Pokud jste u Sekty, Cor Kalom vám řekne o velkém vzývání, pokud u Sekty nejste, řekne vám to Lester. Vyspěte se tedy do půlnoci a jděte na chrámový dvůr a shlédněte animaci. Tímto se dostáváte do 3.kapitoly.

Kapitola 3 - hledání ohniskových kamenů
Po animaci promluvte s Cor Angarem. Pošle vás do skřetího hřbitova. Tam budou pochopitelně skřeti, s kterými není žádná legrace, takže to chce dobrou zbroj ( druhý stupeň žoldácké / templářské / strážce ) a zbraň ( třeba zmlátit Gor Na Draka až se bude vracet z dolu - má šavli krále 74 / 48 , nebo jít na hrad, koupit tři svitky na proměnu ve žravou štěnici, jít vedle Gomezova baráku k takovému sklepu - je tam poházena magická ruda. Proměnit se, zalézt co nejvíc pod dveře a proměnit se zpět. Toto zopakovat i u druhých dveří, vzít krvavou šavli 85 / 62, proměnit se naposled, prolézt mříží, proměnit se zpět a seskočit do vězení, ze kterého se už dá normálně vyjít ). Na hřbitov vás opět dovede Talas. Přejděte most, zabijte kousavce a skřety, případně otočte navijákem a vlezte do lebky. Vevnitř zabíjejte skřety, až dojdete k Baalovi Lukerovi, jak bojuje se skřety ( v první místnosti mačkejte spínače a vybírejte mumie - jim už je to jedno a vy si přijdete na slušnou zásobu lektvarů a svitků ). Pomozte mu a promluvte s ním a jděte s ním do postranních chodeb ( jsou tam tři - jedna se zdobeným obloukem - do té až naposled ). V každé chodb najdete půlku svitku ( v jedné musíte zmáčkout čudlík abyste se k němu dostali ). Obě půlky dejte Lukerovi a jděte do té poslední chodby, kde vybijte skřety + jednoho tuhšího a jděte tam, kde stál. Opět s vámi Baal luker promluví. Jděte za ním ke stěně a před ní použijte teleportační kouzlo, co vám dal. Na druhé straně otočte navijákem a pokračujte s Lukerem až před takový kamenný oltář. Zde se ovšem Baal Luker zblázní a zaútočí na vás - budete ho muset zabít. Běžte tedy vše nahlásit Cor Angarovi. Pošle vás do bažin, pro nějeké bylinky ( pokud hrajete podle tohoto návodu, tak už je máte z úkolu o sklizni drogy ). Pokud je nemáte, tak sbírejte ty nejsilnější ( léčí za 49 ). Potom všech 5ks dejte Cor Angarovi, ale nebude to nic platné a Y´Berion zemře. Takže velitelem v táboře je teď Cor Angar. Promluvte s ním - dá vám klíč od Cor Kalomovy truhly, ze které vemte ohnisko i almanach a jděte s tím do Nového tábora, kam vás poslal Cor Angar. U rýžovch polí na vás čeká starý známý Gorn. Zastaví vás - pořádně si s ním promluvte. Pošle vás za Cronosem ( srážce rudy uprostřed jeskyně ). Promluvte s ním o vašem propuštění k Saturasovi - musíte mu říct všechny tři události, které se v Sektě staly. Potom vám řekne heslo. Zrovna se ho na to heslo zeptejte ještě jednou, protože jste ho zapomněli. Heslo je "Tetriandoch". Jděte nalevo do horní části jeskyně ( kolem Leeovy jeskyně ) a strážím řekněte heslo. Pustí vás. Jděte do kruhové chodby a tam promluvte se Saturasem - hlavním mágem kruhu vody. Řekněte mu totéž, co Cronosovi a dejte mu ohnisko s almanachem. Dostanete úkol donést zbývající 4 ohniska. Obdržíte teleportační svitek zpět a tip, že si máte zajít za alchymystou Riodrianem ( dům napravo od východu za Saturasovy pracovny ) - dá vám pár lektvarů ( spíš hodně, mezi kterými jsou i ty s trvalým účinkem! ). Ohniska můžete sbírat v libovolném pořadí a vždy vám bude někdo pomáhat. Můžete je nosit po jednom ( pokud vyčerpáte teleport, tak dostanete nový ) nebo všechny najednou. Ale nyní už k jednotlivým ohniskám ( doporučuji naši mapu ). Ohnisko pod kamenným kruhem : Vyjděte z Nového tábora a jděte k jezeru před branou ( až úplně venku, ne to za hospodou ), které přeplavte. Jděte po pěšince - narazíte na ještěrky, které zlikvidujte a pokračujte pořád jakoby nahoru. Až uvídíte takové velké kamenné balvany, poznáte, že jste na místě. Dojděte až úplně nahoru ke skalám ( kousek nalevo je stínová šelma a trochu níž stádo kousavců ) a uvidíte Miltena, jak bojuje s loveckým psem. S Miltenem promluvte na všechna témata a seběhněte s ním kousek dolů k takovému kamennému oltáři. Opět si s ním promluvte a dostanete kouzlo smrt nemrtvému. Sejděte do chodby, kde na vás čeká banda kostlivců a Strážce - toho musíte zabít kouzlem, co vám dal Milten. Pokud se na kostlivce necítíte, můžete to udělat sice srabácky, ale účinně - vleze mezi kostlivce a kolem Miltena zdrhněte ven. Jinými slovy musíte docílit toho, aby první ránu dal Milten - kostlivci pak půjdou na něho. Potom z mrtvého strážce vezměte talisman, který dejte Miltenovi a klíč, kterým otevřete truhlu s ohniskem. Ohnisko v trolím kaňonu : Jděte od Starého tábora severní branou, přejděte přes most a jděte pořád rovně. Jestli narazíte na chňapavce, jdete dobře. Po chvíli potkáte Diega. Promluvte s ním a jděte za ním. Zabijte s Diegem černé gobliny a pokračujte dál. Narazíte na trola - musíte ho zmenšit kouzlem, co se válí na zemi. Zmenšeného trola zabijte a jděte k navijáku, který se ovšem zasekl. Nevadí, Diego vždy pomůže. Otvřete zátaras ( znovu pobijte gobliny ) a jděte do jediné možné chodby. Nahoře zabijte harpyje a seberte ohnisko. Ohnisko ve starém klášteře : Od severní brány Starého tábora se dejte doprava. Jděte pořád podle řeky, lesem, přejděte můstek a snažte se jít co nejvíc doleva až narazíte na Gorna, jak bojuje s chňapavci. Promluvte s ním a následujte ho. Cestou likvidujte chňapavce až dorazíte na konec chdby, kde vyberte truhly. Nyní velíte vy. Jděte zpět nahoru a přejděte přes spadlý strom. Zabijte chňapavce a pokračujte až k zavřené mříži. Zde opět promluvte s Gornem. Proměnte se ve žravou štěnici ( svitek byl dole v truhle ) a prolezte dírou ve zdi ( u ní je také pár štěnic ). Potom se proměnte zpět a navjákem otevřete Gornovi. Pokračujte nanádvoří, kde zase zabijte chňapavce. Jděte do chodby, ve které jsou opět chňapavci a na konci stínová šelma, která hlídá dveře. Zabijte šelmu a vlezte do místnosti za dveřmi. V truhle je ohnisko. Jakmile přijdete zpět na nádvoří, tak tam bude malý trol, kterého musíte zabít. Když ještě napravo vyskákáte po "přírodních schodech", octnete se nahoře na plošině. Na druhé je už dospělý trol, který hlídá truhlu. Já jsem se tam dostal tak, že jsem se proměnil v krvavou mouchu a vzal to vrchem. Ale v truhle toho stejně moc není. Ohnisko v horské pevnosti : Podle mě je to nejnudnější ohnisko. Vyjděte jižní branou Starého tábora a jděte kolem strážce jménem Pacho. Teď to můžete projít přes skřetí psy a pár skřetů, nebo jít vrchem. Každopádně musíte jít takovou točitou pěšinkou nahoru ( cestou je tam jeden skřet ). Nahoře zabijte dalšího skřeta a přejděte přes most. Pobijte lovecké psy a v jeskyni za dveřmi je v truhle skřetí kladivo. Zahněte doprava a jděte k mostu. Ale je tam golem, toho zabijte tupou zbraní ( třeba tím skřetím kladivem ). Za mostem potkáte Lestera. S ním promluvte a pokračujte nahoru. Pobijte harpyje a vejděte do pevnosti. V celé pevnosti se nacházejí harpyje. Po chvíli se od vás Lester odpojí. Vy běžte do knihovny, přepněte páku - otevřou se tajné dveře a vyběhnou kostlivci. Za nimi jsou v truhlách nějaké lektvary. Nyní musíte z truhly v knihovně vzít klíč. jděte Lesterovi, který stojí asi v polovině výšky pevnosti na takové plošině s truhlou. Tu odemkněte klíčem z knihovny a listinu dejte Lesterovi. Dá vám svitky s kouzlem telekineze. Z plošiny vidíte pod sebou podstavec s ohniskem. Pokud máte akrobacii, tak tam můžete seskočit, nebo se proměnit ve žravou štěnici a vlézt tam zespoda anebo použijte Lesterovu telekinezi. Každopádně ohnisko seberte. Nyní máte všechna ( 4 ) ohniska, a tak jděte za Saturasem a dejte mu je. Jenže k uskutečnění svého plánu s ohnisky potřebuje pomoc mágů ohně. Nyní máte poslední možnost zajít si normálně do Starého tábora, jestli tam nic nepotřebujete, vemte od Saturase úkol. Dá vám teleportační runu k mágům vody.

Kapitola 4 - Xardas
Jděte tedy do Starého tábora ( spíš ke Starému táboru ). Jenomže hodně věcí se změnilo - vykopli vás a stráže u brány vás napadnou - zabít. Promluvte s Miltenem u severní brány a s Diegem u jižní. Máte domluvit setkání Diego, Milten, Lester ( knihovna v horské pevnosti ) a Gorn ( u Saturase ). Všem to tedy řekněte. Nyní se vraťte za Saturasem a všechno mu řekněte. Poví vám, že existuje poslední naděje - původně mág ohně, nyní nekromant Xardas. Pošle vás za ním do jeho věže. Ta se nachází ve skřetí zemi ( viz. mapa ) - od skřetího města se dejte doprava ( z pohledu mostu ). Narazíte nejprve na kamenného golema - zabít ( tupá zbraň ), poté na ledového ( ohnivé kouzlo ) a nakonec na ohnivého ( kulový blesk ). Za všech seberte srdce a vlezte do věže. Zde promluvte s démonem a dejte mu všechny tři srdce - dostanete teleportační runu ke Xardasovi. Teleportujte se, vylezte po žebříku a promluvte s Xardasem. Poví vám část příběhu o Spáčovi a pošle vás najít vyhoštěného skřetího šamana, který vám poví zbytek. Šaman se nachází v rozvalinách staré citadely ( hora naproti jižní brány Starého tábora ). Zabijte skřety, co tam jsou a promluvte s Ur-Shakem ( to je ten šaman ). Pokud u sebe máte mapu kolonie, tak vám ji dokreslí. Jakmile vám dopoví příběh o Spáčovi, vraťte se zpět ke Xardasovi a všechno mu řekněte. Budete se muset vydat do Spáčova chrámu a něco tam zjistit. Jděte do nového tábora a dejte se cestou k Novému dolu ( od jeskyně napravo nahoru ). Potkáte skupinu žoldáků, mezi nimi i Gorna. S ním promluvte a přijměte jeho plán na osvobození Nového dolu od Gomezových lidí. Jděte tedy s Gornem dál. Po chvíli vás zastaví a pošle vás za Wolfem. Jděte tedy za ním ( je blízko rudné haldy ) a promluvte s ním o zbroji - naučí vás zadarmo vyřezávat krunýře z důlních červů - bojovníků. Máte mu jich pár přinést ( 15ks ) - vyrobí vám zbroj. Vraťte se zpět ke Gornovi a jděte do dolu. Cestou pobijte břitvy. U dolu s vámi Gorn opět promluví a dá vám klíč od domku, z kterého se otevírá brána do dolu. Jděte tedy až úplně dolů, promluvte s Jackalem a všechny zabijte. Přiběhne Gorn, otevřete pomocí navijáku z jednoho domku bránu a vejděte dovnitř. Je dobré nechat Gorna stát u vchodu, protože skoro vždycky spadne do nejbližší díry. V dole pobijte všechny stráže a sejděte po žebříku dolů, kde zabijte červy a seberte jim krunýře. pokračujte do další části dolu, opět pobijte stráže, dejte se doprava, slezte po žebřících, pobijte stráže, jděte k ohni, pobijte všechno a dejte se chodbou vpravo. Zde slezte dolů, kde najděte skřetího otroka Tarroka. Promluvte s ním - musíte mu donést jeho lék. Ten je na opačné straně jeskyně - musíte vyskočit na takovou plošinu. Dejte Tarrokovi jeho medicínu a zeptejte se ho na ULU-MULU. Budete na ni potřebovat 4 věci : 1) zub trola ( trolí kaňon), zub močálového žraloka ( Sektovní tábor ), jazyk ohnivé ještěrky ( na pobřeží ) a roh stínové šelmy ( je v lese na cestě ze Sekty do Starého tábora nebo v temných jeskyních ). Jděte ještě Wolfovi dát pláty na zbroj. V této kapitole už můžete splnit tajemný úkol s chromaniny. Viz chromanin. Až Tarrokovi donesete potřebné věci, udělá vám ULU-MULU ( je to za 10 000exp! ). Nyní vyjděte z dolu.

Kapitola 5 - Strážci portálu
Gorn vám vaši standartu pochválí a jděte za Wolfem pro brnění - je sice hnusné, ale ochrana je celkem slušná. Nyní se vydejte do skřetího města. Před ním potkáte Ur-Shaka. Označte si ULU-MULU jako aktivní zbraň ( modrý rámeček - musíte ji mít na zádech nebo v ruce ) a přejděte most. Lepší je ale všechny skřety vysekat - jsou za to zkušenosti a ještě se vám tam nikdo nebude motat. V této fázi hry už byste toho měli být schopni ( s brněním od Wolfa a dobrou zbraní, např. Leeova sekera ) - musíte je ale vylákávat maximálně po třech, čtyřech. No, každopádně otevřete bránu pomocí navijáku a jděte až k totemu, kolem kterého jsou šamani. Můžete jít ještě do pravé brány, kde je kousek dál ve vězení ( musíte zmáčknout spínač ) šikovný meč, ale měli byste mít lepší. Brána do Spáčova chrámu je ale zavřená. Máte tři možnosti: 1) pokud jste skřety vysekali, seberte z vrcholu totemu pomocí telekineze sošku a s ní v inventáři použijte spínač u brány. 2) jděte k bráně a proměňte se ve žravou štěnici, prolezte a proměňte se zpět. 3) Nedaleko je jeskyně, ve které je teleport za mříž do Spáčova chrámu. Dále jděte do zdobené brány. Spáčův chrám : Zde by vám hodně pomohla naše mapa. Jděte dál, přejděte propast po spadlém sloupu a vejděte do velké místnosti. Zde zabijte kostlivce. Tuto místnost si pracovně označíme jako "velká místnost" ( pro lepší orientaci ). Jak jste si asi všimli, všechny brány jsou zavřené. Jděte na levou stranu "velké místnosti" a na zdi stiskněte spínač. Jděte dál, zavřené brány za vámi si nevšímejte a zde stiskněte další spínač. V další místnosti stlačte spínače v tomto pořadí : červený, žlutý a fialový. Ve "velké místnosti" se nyní otevřely všechny brány. Jděte do té oddělené ( jsou v ní červi ). Projděte tunelem a na rozcestí se dejte doleva. Vyskočte nahoru. Nyní jste v místnosti, kde byste se dostali dvěma branami vedle sebe z "velké místnosti". Vraťte se zpět a jděte do další místnosti (ne dolů). Jděte doleva - čeká vás skřetí chrámová stráž, ale není tak těžká jak vypadá. V této místnůstce jsou dva spínače. Jeden z nich zavře mříž a spustí strop, takže vás rozdrtí, ale druhý spustí další videosekvenci, která ukáže další postup. Vraťte se zpět do předchozí místnosti. Pokračujte dále a objeví se první z pěti skřetích šamanů. Zabijte ho (za každého je 5000 zkušeností, kromě posledního, za toho je víc) a oberte ho o ostří (podobné ostří má každý šaman - jsou nutná pro další postup ve hře tak se jich nezbavujte), které zabodněte do podstavce na podlaze. Vyskákejte po kamenech výše a brzy potkáte druhého šamana. Zabijte ho a vyjděte na hrobku. Dole pod hrobkou se otevře mříž, ale na podlaze je spousta bodáků, ale za chvíli zajedou. Dole je kromě dobré obouruční zbraně zelený spínač, který vám otevře cestu ven. Je čas jít do podzemních tunelů. Zabíjejte důlní červy a probojujte se až na konec, kde zabijte chrámové stráže a kostlivce. V místnosti jsou tři spínače. Po stisknutí prvního a druhého se v místnosti objeví démon. Zabijte ho a stiskněte třetí spínač. Objeví se třetí šaman. Zabijte ho. Vraťte se zpátky na začátek tunelů a vejděte do velké místnosti s červími bojovníky. Zabijte je a jděte ke mříži. Stojí tam templář. Po krátkém rozhovoru vás napadne. Je to celkem tuhý bojovník, ale nakonec ho dostanete. Teď si všimněte místnosti nalevo od vás se zakrvavenou podlahou. Nechoďte dovnitř, ale stoupněte si ke vchodu a přepněte na střelnou zbraň. Střelte do spínače nalevo. Mříže se zavřou a z podlahy vyjedou bodáky, které za chvíli zmizí. Teď vejděte a stiskněte spínač na stěně. Objeví se tajná místnost, ve které je dobrý obouruční meč. V této místnosti je také temná stěna. Posviťte si loučí a objeví se díra, ve které je spínač. Střelte do něj a v animaci uvidíte otevření mříží ve vedlejší místnosti. Jsou v ní tři spínače. Po stisknutí dvou se objeví menší démon, po stisknutí třetího se spustí animace a otevře se mříž, před kterou stál templář. Vejděte, dejte se doprava a vyrabujte truhlu, ve které je skvělý prsten. Vraťte se a dejte se rovně. Po chvíli vejdete do obrovské místnosti, ve které je láva a uprostřed malý ostrov, ke kterému se ale nemůžete dostat. Povšimněte si úzké cestičky po pravé straně. Dejte se po ní a vejděte do tunelu. Ihned po levé straně je vchod do dalšího tunelu. Skočte do něj a prozkoumejte jeho oba konce. Na jednom konci je výborná obouruční sekyra Pěst barbara a na druhém je truhla a deníček, který si přečtěte a dozvíte se o zbrani, které se skřeti bojí. Vraťte se do velké místnosti a vydejte se po jejím obvodu. Jsou tu tři místnosti. V každé jsou menší démoni a spínač. Démoni jdou udělat bez ztráty jediného bodu zdraví - střelnou zbraní. Démoni totiž neprojdou dveřmi. Po stisknutí všech tří spínačů se vysune most k ostrůvku uprostřed. Do malé budovy na něm ale nechoďte předními dveřmi - zabily by vás bodáky. Na její straně je díra ve zdi, kterou se do něj dá dostat. Uvnitř je čtvrtý šaman. Po jeho zabití si vezměte meč z oltáře - jedná se o meč, o kterém jste si přečetli v deníčku. Po jejím prozkoumání v inventáři se dozvíte, že by o ní mohl něco vědět Xardas. Teď jděte do tunelu ze kterého jste se dostali do tunelu s deníčkem a projděte ho až na konec. Dostanete se zase do místnosti s ostrůvkem uprostřed, ale na ten se dá dostat hned. Na něm otočte spínačem a sjedete dolů. Tam jsou dva spínače - podle mě by stačilo stisknout pravý, ale já stisknul oba (po stisknutí levého se objeví víc potvor). Vraťte se do místnosti na začátku (ta před kterou jste zabili prvního templáře) a jděte stále rovně - poslední možnou cestou, kterou jste ještě nešli. Zabijte templáře a pokračujte dále. Probojujte se přes stráže a templáře až nahoru. V několika malých místnůstkách je pár zajímavých věcí a hlavně obouruční sekera Pěst trola s poškozením 100! Dále pobijte několik menší démonů (opět se ukázalo, že střelná zbraň je dobrá volba) a jděte dále. Dostanete se k mostu, který vede do jakéhosi sídla. Na konci mostu se setkáte s pátým šamanem, ale je zatím nesmrtelný, tak utečte zpět. Probojujte si cestu zpátky ke vchodu do chrámu a teleportujte se ke Xardasovi. Ukažte mu prastarou čepel - dozvíte se, že je to Uruziel, mocná čepel, která ale v průběhu času svoji moc ztratila. Na její reaktivaci bude potřeba velká energie a magická formule. Zatímco ji bude Xardas dávat dohromady, vy se vydáte hledat lepší brnění. Xardas vám doporučí svoji bývalou věž, která se potopila po jednom zemětřesení, ale její část je ještě nad vodou. Dá vám klíč od tuhly, kde schovával mocné artefakty. Vydejte se do ní. Je to v jezeře kousek od zřícenin hradu, kde jste poprvé potkali Ur-Shaka. Doplavte k ní. Potopte se a pod vodou proplavte až do vnitřních prostor věže. Tam se probojujte přes zástupy kostlivců a zombíků k truhlám. Nemusíte s nimi bojovat - jsou pomalí a kvůli těm pár zkušenostem se to moc nevyplatí. V jedné truhle naleznete skvělé brnění zmagické rudy a také teleport k mágům ohně (ve Starém Táboře). Teleportujte se za Xardasem, bude mít hotovou formuli na obnovu meče. Nemůžete ji ale použít sami. Teleportujte kmágům vody do Nového Tábora. Začne s vámi mluvit Milten. Následujte ho k němu do pokoje a řekněte mu svůj plán. Rozhodne se vám pomoci. Sejděte se u rudné haldy a shlédněte FMV sekvenci. Následuje

Kapitola 6. - Spáčovo hnízdo
Nahoru už se nemůžete vrátit, Saturas by na vás zaútočil. Teleportujte se třeba ke Xardasovi a sdělte mu, že máte obnovený Uruziel. Pokud hrajete za mága, nabídne vám, že z Uruzielu vycucne část magické moci a udělá vám mocnou runu. Uruziel tak ztratí něco poškození. Moc to nedoporčuju, ale jak chcete. Teď už se můžete vydat do skřetího chrámu, ale ještě předtím doporučuju jednu věc. Pokud chcete získat opravdu TUNY skvělého vybavení, použijte teleportační runu kmágům ohně. Budete sice muset vybít všechny stráže, ale v této části to bude bez problémů. Z kovářova těla (ten na vás snad nezaútočí, ale doporučuju ho taky kuchnout) si vezměte spoustu paklíčů, šípů a šipek a klidně i spoustu mečů, ale nevím k čemu. Z těla jednoho mága může vzít stovky magických svitků a lektvarů. Až zabijete Ravena, vezměte si jeho skvělý jednoruční meč. Jeden strážný (teď si nevzpomenu na jméno) má u sebe fantastický Válečný samostříl, který má poškození 100! Teď si běžte vyrovnat účty s Gomezem. Sedí jako obvykle na svém trůnu a po jeho zabití si vezměte jeho obouručák, který je, pokud jste si nechali od Xardase udělat runu z Uruzielu, nejsilnější zbraní ve hře. Až to tu celé prozkoumáte, splníte všechny úkoly co můžete a upotřebíte všechny tréninkové body, vydejte se ke skřetímu táboru. Je čas na finální část. V tuhle chvíli už se vykašlete na nějaké Ulu Mulu a prostě skřety vybijte. Já naběhl doprostřed tábora a Uruziel odvedl celou práci. Celý tábor skřetů mi ubral asi 30 životů. Teď dojděte ke skřetím šamanům a zabijte je. Poté použijte telekinezi na sošku. Sní otevřete bránu pákou vedle. Jste opět ve Spáčově chrámu. Dojděte až k pátému šamanovi a s pomocí Uruzielu ho zabijte. Vyjděte nahoru po schodech a zabijte Apokalyptické strážce, což jsou trošku tužší templáři (ale s vybavením jaké máte to je stejně marný pokus:)). Do pěti otvorů na podlaze vsuňte meče, které zbyly po pěti skřetích šamanech a projděte dále. Setkáte se sXardasem, který vám řekne, že Spáčova síla je v pěti srdcích skřetích šamanů a ta se dají probodnout jen jejich čepelemi. Poté Xardas únavou omdlí. Vydejte se na průzkum chodeb vlevo a vpravo. Na jejich konci je truhla sněkolika lektvary a okolo ní je šest jakýchsi mumií, po jejichž prozkoumání objevíte skvělé lektvary zvyšující vaše schopnosti. Vraťte se zpět ke Xardasovi a sejděte chodbou dolů. Spustí se enginová animace, ve které je šílený Cor Kalom s jeho žáky a nad nimi se tyčí Spáč osobně. Sejděte dolů a po rozhovoru s Cor Kalomem ho zabijte. Jeho žáci na mě neútočili (bug?), takže jsem měl čas na zničení Spáče. To ale není tak lehké jak se zdá. Vaším úkolem je probodnout všech pět srdcí okolo Spáče. Po každém srdci se vám za zády objeví Lord démonů a navíc po vás Spáč plive ohnivé koule. Ke Spáčovi se nepřibližujte - uspal by vás. Osvědčila se mi taktika probodnout srdce, běžet nahoru po schodech a schovat se za sloup. Tam zabít démona a uzdravit se. Po probodnutí pátého srdce se spustí FMV sekvence a závěrečné titulky. Gratuluju, právě jste dohráli GOTHIC.

Autor:Meaglin
Navštivte domovskou stránku autora.



Počet zobrazení: 2
Přidáno dne: 05.08.2005