Další projekty ::   [ LogaOnline.cz ] ::   [ Market-hall.cz ] ::   [ Game-hall.cz ] ::
:: HLEDEJ ::
 
:: MENU ::
 
:: HRÁČSKÝ SLOVNÍK
 
:: REKLAMA ::

 
 
:: TOP-LIST ::

TOPlist 




 



Mech Commander 2
Výběr pilotů
Na výběru pilotů vcelku nezáleží, důležité je nechat si ty, se kterými začnete až do konce. Jedině tak máte totiž šanci vypěstovat si ty nejelitnější vojáky, u kterých můžete použít ty nejlepší speciální dovednosti. Je dobré se předem rozhodnout, kdo bude získávat jaké dovednosti. Jednoho vojáka si určitě vycvičte pro průzkum - tomu se budou hodit senzorové dovednosti a také schopnosti pilotovat lehké Mechy. Pokud jde o zbraně, nevybírejte dovednosti podle typu zbraně (kupříkladu tak, že byste jednomu vojákovi dali všechny dovednosti spojené s autocannonu), ale podle jejího dostřelu - vždy dávejte pilotům takové vlastnosti, které se pojí se zbraněmi dlouhého dostřelu, jiné zbraně jsou v téhle hře stejně neefektivní.

Pokud v boji pilota ztratíte, dávejte pozor, jak k tomu došlo - pokud se stačil katapultovat, nemusíte ještě nahrávat pozici, pilot se vždy zahrání. Zoufejte si jen v případě, že se pilot nestihne vystřelit z kokpitu - v takovém případě zcela jistě hru nahrávejte z pozice. Zkušené piloty už nenahradíte - i když si později budete moci vybírat z pilotů Veteran a Elite, nebudou mít tak dobré základní vlastnosti a ani tak dobře rozvržené speciální vlastnosti. Dlužno ovšem dodat, že na tom prakticky vůbec nezáleží.

Konfigurace Mechů
Při vlastní konfiguraci Mechů mějte na paměti, že ty jediné dobré zbraně jsou long range. Stejně tak si zapamatujte, že zbraně IS nejsou k ničemu a že technologie Klanů je převyšuje ve všech ohledech - vyšší tepelný výkon je tady celkem irelevantní vzhledem k možnosti montování velkého množství heat sinks.

AI počítače přizpůsobuje styl boje převládajícímu dostřelu zbraní - ten poznáte barevně odlišený v základní obrazovce konfigurace každého Mecha. Nikdy není na škodu znovu připomenout, že jediné dobré zbraně jsou ty s nejdelším dostřelem, a pokud si budete Mechy stavět sami, s jinými zbraněmi se ani neobtěžujte.

Pro všechny mise ve hře se vám bude hodit jeden rychlý Mech, pokud možno s co nejlepšími senzory, můžete zvolit i jednoho ze dvou Mechů s rušičkou nepřátelských senzorů a velmi často se vám bude hodit také Mech s Jump-Jets, kterého můžete velmi často použít k obsazování kontrolních stanovišť věží. Ale pozor - nepřátelská stanoviště se vám nepodaří obsadit, pokud jsou v jejich blízkosti nepřátelské stroje - jak Mechové, tak i pozemní jednotky. Pokud se budete pokoušet obsadit takovou pozici, doplatíte na to - nejlépe je všechny nepřátele vylákat z jejich základen (to je v téhle hře nadmíru snadné) a potom obsadit již vyprázdněné základny.

Samozřejmě tento Mech by měl být obsazen pilotem, který ovládá dovednosti spojené se senzory a neškodí ani dovednost "Light Mech Specialist", která mu umožní snadněji se vyhýbat nepřátelským střelám (záhadou zůstává, jak by tohle mohlo fungovat v praxi, ale to ponechme stranou).

Zbývající Mechy si vyberte tak, abyste do příslušného hmotnostního limitu nacpali ty nejsilnější stroje - méně znamená více a věřte, že všechny mise se dají v pohodě zvládnout se čtyřmi Mechy. Pokud si jich budete přát víc, budete muset brát slabší a to se nevyplatí. V MC 2 taky NIKDY nedojde k situaci (tolik častou v MC), že byste museli svoje síly rozdělit a samostatně plnit více úkolů. Nepřátelé vás jen málokdy převýší počtem a i kdyby - budou to jen malé hnidy proti vašim obrům.

Připomínat, že nejlepší Mech je Mad Cat (aka Timberwolf v terminologii Klanů) je asi úplně zbytečné, i když ani na tom moc nezáleží - už od raných misí budete moci pilotovat Heavy a Assault Mechy, kteří - i když patří mezi těžkopádné kolosy IS - mají na bojišti jen velmi málo rovnocenných soupeřů - těch stejně silných Mechů na druhé straně je jen minimum.

Využívání Resource Points
Jediný smysluplný důvod, proč byste měli chtít využívat Resource Points v bitvě (nikde jinde to stejně nejde, navíc se nekumulují, takže nemá smysl je šetřit), je pro přivolávání opravárenských vozítek. Stručné shrnutí ostatních funkcí je následovné: artilerie - k ničemu, pouze ve výjimečných případech, kdy budete bánit fixní pozice. Miny - k ničemu, ztráta času, která vám stejně k ničemu nebude. Sensory a kamery - úplně na nic, v každé misi budete velmi brzy vědět, odkud vám co hrozí. Airstrike - drahé, neúčinné - hodí se maximálně na odstraňování min. Salvage - když budete tak neschopní a necháte si zničit vlastní Mechy, nečekejte, že budete s Mechy získanými v boji nějak lepší - zvlášť proto, že tyto stroje jsou většinou již poškozené. Výjimku tvoří jen jedna mise, ve které máte "nachystáno" stádečko opuštěných Mechů, ovšem ta je stejně tak dementní, že si v ní musíte poradit s tím, co si do mise přinesete (abyste získali RP pro Salvage těchto Mechů, musíte se probojovat do střežené základny).

Jak získat RP? Obsazováním skladišť. Ale pozor - i pro obsazování skladišť platí, že musíte nejprve zlikvidovat všechny jejich obránce.

Bitevní taktika
Tou poslední kapitolou tohoto "návodu" je popis bitevní taktiky přímo na bojišti. Ta je jenom jedna jediná - a funguje stoprocentně. Nepřítel vždy slepě pronásleduje první vizuální nebo radarový kontakt - pronásledování skončí, až když tento kontakt plně zmizí z radaru. Tato taktika byla už popsána v recenzi, takže pokud nečtete odzadu, můžete zbytek klidně překočit.

Rozdělte si tým do dvou skupin - v jedné bude jediný lehký a hlavně rychlý Mech, nejlépe dobrými senzory, ale raději ne s rušičkou nepřátelských senzorů - pak byste se museli dostávat do vizuálního dosahu nepřátel. Zbytek skupiny, ve které budou všechny silné a dobře vyzbrojené stroje si pře bitvou schovejte někde v ústraní. S průzkumným Mechem se potom vydejte co nejblíže silám protivníka, a to tak, abyste v co nejkratším čase "rozdráždili" co největší množství nepřátelských Mechů. Jakmile vám budou v patách, dejte se na útěk - daleko od dosahu jejich zbraní, ale stále v jejich vizuálním nebo senzorovém kontaktu. Poté se svou hlavní skupinou soustřeďte na pronásledovatele, které podle libosti zezadu likvidujte. Zatímco hlavní sílu nemusíte příliš kontrolovat, nikdy nezapomeňte hlídat svou "volavku" - ta by totiž rychle podlehla síle všech pronásledovatelů, navíc má díky trochu nešťastnému ovládání a AI nutkání pouštět se do předem prohraných bojů, jakmile ji necháte bez dozoru.

Tahle taktika funguje bezpečně jak při bojích na otevřených prostranstvích, tak při útoku na opevněné nepřátelské základny, které takto můžete velmi snadno vyprázdnit a pak obsadit pouhým přeskočením zdí a obsazením raketových stanovišť (pokud skok namíříte těsně vedle Turret Control, může se vám podařit zajmout tuto budovu v letu, ještě před dopadem.
A to je vše, přátelé.

Autor:Standa Hanek
Navštivte domovskou stránku autora.



Počet zobrazení: 60
Přidáno dne: 11.07.2005